کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسن تقویتی آخرین راه‌حل کنترل کرونا نیست

4 آبان 1400 ساعت 13:39


گروه علمی:کارشناس ارشد برنامه ایمن سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین گفت: تزریق دز سوم واکسن به افراد با واکسن‌های تقویت کننده کووید ۱۹ گزینه نهایی کنترل کرونا در چین نخواهد بود. وانگ هوآکینگ، کارشناس ارشد برنامه ایمن سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین (CDC) در یک کنفرانس مطبوعاتی به رسانه‌ها گفت:  تزریق دز سوم واکسن به افراد با واکسن‌های تقویت کننده کووید ۱۹ گزینه نهایی کنترل کرونا در چین نخواهد بود.

می فنگ، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت نیز گفته است: خطر فزاینده‌ای وجود دارد که شیوع بیماری کووید ۱۹ با موارد فصلی و با توجه به نوع دلتا که بسیار قابل انتقال است، گسترش بیشتری داشته باشد. مقامات، برگزاری سفرها در مناطقی که بیشتر در معرض خطر ویروس هستند را ممنوع و برخی از خدمات مسافرتی این مناطق نیز تعلیق شدند.

بر اساس مطالعات و نیازهای مهار بیماری همه گیر، چین واکسن‌های تقویت کننده را ارائه کرده است؛ افراد ۱۸ سال و بالاتر که دوره کامل واکسن‌های سینوفارم، سینوواک یا کان سینو را به مدت شش ماه گذرانده‌اند، واجد شرایط دریافت واکسن هستند؛ اما نکته قابل ملاحظه این است که با توجه به محدودیت‌های واکسن، به صورت مکرر نمی‌توان دز تقویت‌کننده را به افراد تقویت کرد.

کارشناس ارشد برنامه ایمن سازی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین (CDC) با اشاره به اینکه واکسن‌ها جدید هستند و از راه‌های فنی مختلفی استفاده می‌کنند، زیرا این بیماری هنوز در حال ظهور و به شدت عفونی است، گفت: برای تعیین روش بهینه واکسیناسیون به تحقیقات و بحث‌های زیادی نیاز است. با این حال، تعداد  دفعاتی که می‌توان  دز توقیت‌کننده تزریق کرد محدود است.

وانگ هوآکینگ می‌گوید: «واکسنی ایده‌آل واکسنی است که انتظار داریم پس از واکسیناسیون کامل، اثر محافظتی طولانی‌مدت داشته باشد».وی در پایان گفت : امیدواریم در آینده واکسن‌های بهتر و روش‌های واکسیناسیون بهتری برای دستیابی به حفاظت قوی و بهتر از مردم وجود داشته باشد.


کد مطلب: 301461

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/301461/واکسن-تقویتی-آخرین-راه-حل-کنترل-کرونا-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir