به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۰۱۵۰۶

ایران:‌همکاری‌با افغانستان را ادامه می‌دهیم

ایران:‌همکاری‌با افغانستان را ادامه می‌دهیم
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران با تمامی طرف ها در افغانستان در تماس است، اظهار کرد: ما همکاری های اقتصادی و تجاری مان را با افغانستان در بخش های مختلف ادامه می دهیم.حسین امیر عبدالهیان  بعد از رایزنی و گفت وگو با همتای پاکستانی خود در یک نشست مطبوعاتی مشترک با محمود قریشی اظهار کرد: در جریان رایزنی و گفت وگو با وزیر خارجه پاکستان گفت وگوهای مهمی در خصوص آخرین تحولات افغانستان داشتیم. ما تحولات افغانستان را با دقت دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه ما معتقدیم تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و گروه ها در افغانستان مهمترین راهکار سیاسی پیش روی ما برای حل وضعیت کنونی در افغانستان است، گفت: ما با تمامی طرف ها در افغانستان در تماس هستیم. این تماس ها را دنبال می کنیم و نسبت به هیات حاکمه سرپرستی موقت افغانستان تماس ها و مشورت های امنیتی ایران با آنها در جریان است.
وی ادامه داد: در عین حال برای کمک به افغانستان با برون رفت از وضعیت کنونی تمام گذرگاه های مرزی ما برای تجارت و ارسال کمک های انسان دوستانه باز است و تلاش داریم که ارسال کمک  های انسان دوستانه به افغانستان را تسهیل کنیم و از ظرفیتی که وجود دارد استفاده کنیم.
این دیپلمات  با تاکید بر اینکه ما به همکاری تجاری و اقتصادی مان با افغانستان در بخش های مختلف ادامه می دهیم، گفت: ما معتقدیم ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم افغانستان و ارائه کمک های اقتصادی در این زمینه در آستانه فصل سرما باعث می شود که با موج کمتری از آوارگان به سمت مرزهای کشورهای همسایه روبرو شویم.
وی با بیان اینکه در این زمینه کشورهای همسایه در این چارچوب همکاری های خود را ادامه می دهند، گفت: در همین راستا باید هیات حاکمه سرپرستی افغانستان را به انجام مسئولیت هایش در ایجاد صلح و امنیت در این کشور تشویق کنیم و آنها را متوجه این مسئولیت کنیم.

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها