به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۳۰۱۵۲۹

فرصت مناسب برای جذب افغان‌‌‌ها در آلمان

فرصت مناسب برای جذب افغان‌‌‌ها در  آلمان
گروه بین الملل:  افرادی که اخیرا از افغانستان به آلمان آمده‌اند، شانس خوبی برای ادغام در بازار کار این کشور دارند. این گروه از تحصیلات، مهارت و سطح زبان بهتری نسبت به مهاجران سال ۲۰۱۵ برخوردارند.بر اساس پژوهش‌های "موسسه تحقیقات درباره بازار کار" در آلمان افرادی که اخیراً از افغانستان وارد این کشور شده‌اند، از نظر سطح تحصیلات، مهارت‌های حرفه‌ای، زبان آلمانی و زبان‌های خارجی نسبت به گروه‌ قبلی مهاجران از افغانستان از توانایی‌های بالاتر برخوردارند.
این افراد عمدتا از کسانی هستند که با نیروهای بین‌المللی در افغانستان کار کرده‌اند و یا در سازمان‌های سیاسی، علمی و حقوق بشری فعالیت داشته‌اند. آنها هم از سطح تحصیلات بسیار بالاتر و هم از درآمدهای بالاتری نسبت به متوسط ​​جمعیت افغانستان برخوردار بوده‌اند.علاوه بر این در حال حاضرچارچوب‌‌ها و شرایط برای ادغام مهاجران در جامعه آلمان و جذب آنها به بازار کار بهتر از دوره مهاجرت در سال ۲۰۱۵ است که آلمان با موجی از پناهجویان در مرزهای خود روبرو شد. برای مثال اکنون ساختارهای بهتر و توسعه یافته‌تری برای همپیوندی فرهنگی و ادغام مهاجران در بازار کار آلمان به وجود آمده است. در عین حال که آلمان به بیش از یک میلیون نیروی کار جدید نیاز دارد.
البته صدها تن از پرسنل محلی ارتش آلمان هنوز در افغانستان منتظر هستند تا بتوانند این کشور را ترک کنند. چند روز پیش، فرماندهی عملیات آلمان در افغانستان از حدود ۶۰۰ کارمند محلی سابق به اضافه بستگان آنها سخن گفت که در انتظار انتقال از این کشور هستند.
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها