به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۳۰۱۶۳۱

نشست بی نتیجه درباره سودان

نشست بی نتیجه  درباره سودان
گروه بین الملل:شورای امنیت سازمان ملل به دنبال اختلافات میان اعضای حاضر در صدور بیانیه مشترک درباره رخدادهای سودان شکست خورد.
 شورای امنیت سازمان ملل پس از نشست اضطراری  برای بررسی وضعیت سودان، بیانیه مشترکی ارائه نکرد.منابع گفتند که چین و روسیه از توصیف وقایع سودان به عنوان "کودتا"، خودداری می‌کنند.دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، پیش از این تاکید کرده بود که مردم سودان باید خودشان تعیین کنند که آیا وقایع کشورشان کودتا است یا نه و از همه طرف‌ها خواسته بود تا خشونت‌ها را متوقف کنند.این دیپلمات روس در بیانیه مطبوعاتی پیش از نشست شورای امنیت گفت: «سخت است که بگوییم این یک کودتا بود یا نه. کودتا معنای خاصی دارد. چنین اتفاقاتی در مناطق مختلف جهان تکرار می‌شود و از آن به عنوان کودتا یاد نمی‌شود.
عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان روز دوشنبه از برقراری وضعیت فوق العاده در سودان و انحلال شورای حاکمیت و شورای وزیران خبر داد.پزشکان و کارمندان دولت سودان در اعتراض به «کودتا» که کشور ۴۴ میلیون نفری را وارد آشوب جدیدی کرده است، دست به اعتصاب عمومی زدند.
از سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده دولت انتقالی گفت‌وگوی تلفنی و از آزادی وی استقبال کرد.
در بیانیه ای که توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، آمده است: بلینکن از آزادی نخست وزیر سودان از بازداشت استقبال کرد و مجدداً از نیروهای نظامی سودان خواست تا همه رهبران غیرنظامی بازداشت شده را آزاد و امنیت آنها را تضمین کنند.رسانه‌های سودانی گزارش دادند که عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان کمتر از دو روز پس از بازداشت توسط نیروهای نظامی و اعلام انحلال دولتش توسط فرمانده کل ارتش، به خانه خود در خارطوم، پایتخت این کشور بازگشته است.به گزارش روزنامه محلی «السودانی»، حمدوک در میان استقرار شدید نظامی در اطراف خانه‌اش آزاد شد و به خانه خود بازگشت.


 
برچسب ها: سودان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها