به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۰۱۶۳۵

کابینه ۳۹ نفره کانادا معرفی شد

کابینه ۳۹ نفره کانادا معرفی شد
گروه بین الملل: جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با معرفی کابینه جدید خود با تغییرات قابل‌توجه، وزرای جدید را در پست‌های کلیدی از جمله دفاع، بهداشت، امور خارجه و محیط‌ زیست معرفی کرد.
کابینه ۳۹ نفره ترودو در مراسم ادای سوگند در سالن ریدو در اتاوا معرفی شد. کابینه جدید بر برابری جنسیتی و توسعه منطقه‌ای تاکید دارد.چندین نقش جدید در کابینه وجود دارد، در حالی که بسیاری از مناصب دیگر تغییر یافته‌اند و تنها هفت وزیر همان عنوان و نقشی را که قبل از این داشتند، حفظ کرده‌اند.
ترودو گفت: «ما تیمی از چهره‌های آشنا و چهره‌های جدید داریم که آماده‌اند تمام توان و تلاش خود را برای ارائه خدمات برای کانادایی‌ها در سال‌های آینده به کار گیرند.»
ترودو با اشاره به تغییرات قابل توجه کابینه خود گفت که این امر ناشی از نتیجه انتخابات فدرال سال ۲۰۲۱ است که باعث شد کانادایی‌ها ترجیح دهند تا حد زیادی همان کرسی‌های قبلی حفظ شود.
وی با ابراز امیدواری نسبت به پایان دادن به همه‌گیری برای همیشه، ایجاد یک اقتصاد «فراگیر» و مبارزه با تغییرات آب و هوایی گفت: «یکی از چیزهایی که در این انتخابات به وضوح دیدیم این بود که کانادایی‌ها انتظار دارند کارهای بزرگی توسط پارلمان و این دولت انجام شود. من با تیمی تازه و نیرومند در اطرافم، واقعاً از آنچه که می‌توانیم برای کانادایی‌ها به انجام برسانیم هیجان‌زده هستم.»آنیتا آناند، که تلاش برای تدارک و تهیه واکسن کرونا را رهبری می‌کرد، جایگزین هارجیت ساجان به عنوان وزیر دفاع شد تا با بحران سوء رفتار جنسی ارتش مقابله کند. سجان به سمت وزیر توسعه بین‌الملل انتخاب شد.آناند در جریان این نشست خبری پس از معرفی کابینه گفت: «اولویت اصلی من این است که اطمینان حاصل کنم که همه افراد در نیروهای مسلح احساس امنیت می کنند و از حمایتی که نیاز دارند، در مواقعی که به آن نیاز دارند و ساختارهای موجود برای اطمینان از اجرای عدالت برخوردار هستند.»فیلومنا تاسی، وزیر تدارکات جدید کانادا خواهد بود که باید به سرعت از برقراری تمام قراردادها با شرکت‌های داروسازی برای تزریق‌ دوز سوم واکسن کرونا اطمینان حاصل کند.پتی هاجدو به عنوان وزیر خدمات بومی ماموریت جدیدی پیدا کرد. همچنین کارولین بنت از روابط تاج و تخت بومی خارج شد و این سبد به مارک میلر داده شد. او به زودی نقشی را در دولت ایفا خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که آیا تجدیدنظر در تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر تایید دو حکم دادگاه حقوق بشر کانادا در مورد الزام اتاوا به پرداخت میلیاردها دلار به کودکان بومی را درخواست خواهد کرد یا خیر.
ژان ایو دوکلوس وزیر جدید بهداشت است و بنت به عنوان معاون وزیر بهداشت و همچنین سمت جدید وزیر بهداشت روان و اعتیاد انتخاب شده است. احمد حسین نیز به عنوان وزیر مسکن نقش جدیدی را برعهده می‌گیرد.امنیت عمومی به دو بخش تقسیم شده است، بیل بلر بخش آمادگی اضطراری را به عهده می‌گیرد، در حالی که مارکو مندیچینو امنیت عمومی را بر عهده خواهد داشت. همچنین شان فریزر تازه وارد کابینه از آتلانتیک کانادا، جایگزین مندسینو به عنوان وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی است.در میان دیگر لیبرال‌های تازه وارد کابینه - که اکثر آنها سال‌ها نماینده مجلس بوده‌اند - مارک هالند اکنون نقش کلیدی برنامه ریزی و مدیریت برنامه قانونگذاری دولت در مجلس را بر عهده می‌گیرد.بردیش چاگر و مارک گارنو لیبرال کهنه کار از کابینه کنار گذاشته شده‌اند و ملانی جولی در راس وزارت امور خارجه که قبلاً در اختیار گارنو بود قرار خواهد گرفت. جولی در این سمت ارشد و پرمخاطب، روابط بین‌المللی و دیپلماتیک کانادا از جمله با ایالات متحده و چین را بر عهده خواهد گرفت.جولی در توییتی انتصاب جدید خود را «افتخار بزرگی» خواند و گفت: «با تغییر جهان، ما در اقدامات خود استراتژیک عمل خواهیم کرد. ما امور بین‌المللی خود را به شیوه واقعی کانادایی انجام خواهیم داد: با فروتنی و جسارت.»جاناتان ویلکینسون از محیط زیست به منابع طبیعی منتقل شد و استیون گیلبولت فعال محیط زیست قدیمی، وزیر محیط زیست جدید کانادا است.
تصمیم برای قرار دادن چهره‌های جدید در وزارت خانه های امور خارجه و محیط زیست تنها چند روز قبل از سفر ترودو به اجلاس سران گروه ۲۰ در ایتالیا و سپس کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در اسکاتلند اتخاذ شد. اکنون، چند چهره جدید به او ملحق خواهند شد که برای اولین بار در این اجلاس ها با همکاران بین المللی خود ملاقات خواهند کرد.
پابلو رودریگز در حال بازگشت به وزارت میراث کانادا است، که به سرعت با چند پرونده داغ روبرو خواهد شد.ترودو در پاسخ به این سوال که چرا سه وزیر را برکنار کرد، گفت: «تشکیل کابینه به انتخاب‌های دشواری نیاز دارد».در اواخر سپتامبر، ترودو اعلام کرد که کریستیا فریلند معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی در سمت خود باقی می‌ماند.وزرای منتخب  پس از ورود به محل برگزاری مراسم یک به یک مورد استقبال ترودو و فرماندار ژنرال مری می سایمون قرار گرفتند و سوگندنامه‌های خود را خواندند.ترودو در این مراسم هنگامی که در پاسخ به سوالی که آیا قصد دارد حزب لیبرال را در انتخابات بعدی رهبری کند یا خیر پاسخ مثبت داد، مورد تشویق قرار گرفت.دوره چهل و چهارم پارلمان کانادا ۲۲ نوامبر کار خود را آغاز خواهد کرد.


 
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها