کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جف بزوس ایستگاه فضایی می‌سازد

5 آبان 1400 ساعت 13:53


گروه علمی:شرکت فضایی بلو اورجین با همکاری Orbital Reef در حال ساخت سومین ایستگاه بین المللی فضایی است.شرکت فضایی بلواورجین، به مدیریت جف بزوس، در حال همکاری با سایر شرکت‌ها برای ساخت ایستگاه فضایی در مدار زمین است. تیم فضایی بلو اورجین روز دوشنبه اعلام کرد: ما در حال ساخت یک ایستگاه فضایی که می‌تواند جایگزین یا تکمیل کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد هستیم.

براساس گزارش‌ها، ناسا قصد دارد تا ۴۰۰ میلیون دلار برای ساخت‌وساز ایستگاه فضایی جدید به شرکت‌های فضایی اختصاص دهد. این آژانس قصد دارد با شرکت‌های خصوصی فضایی همچون اسپیس ایکس برای ارسال محموله‌ها و فضانوردان  شریک شود.

گفته شده، طراحی ایستگاه فضایی شرکای بلواورجین(Orbital Reef)، تنها در انیمیشن‌ها و نقاشی‌های دیجیتال وجود دارد. مدیران اجرایی بلواورجین معتقدند که این ایستگاه فضایی‌ تا پایان دهه ساخته ‌می‌شود.  طبق گزارشات، این شرکت با ایستگاه فضایی چین به نام Tiangong که قرار است تا پایان سال آینده ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین قرار دهد در رقابت است.

انتظار می‌رود که جف بزوس سالیانه ۱ میلیارد دلار از دارایی خود را در Blue Origin خرج کند و هدف خود را برای ایجاد شرایط بهتر زندگی و کار میلیون‌ها نفر بگذارد. شایان ذکر است  شرکت بلو اورجین در سال ۲۰۰۰ برای پراوزهای کوتاه و بلند  مشتریان به لبه فضا راه اندازی شد. اما هنوز این شرکت به اهداف دیگری مانند ساخت موشک یا برنده شدن در قرارداد ناسا برای ساخت یک فرودگر ماه برای فضانوردان دست نیافته است.


کد مطلب: 301687

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/301687/جف-بزوس-ایستگاه-فضایی-می-سازد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir