به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۰۱۷۰۷

کاهش ۲۷.۷ درصدی دانشجویان در ایران

کاهش ۲۷.۷ درصدی دانشجویان در ایران
گروه جامعه: گزارش‌های رسمی حاکی از کاهش ۲۷.۷ درصدی دانشجویان در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ است.
به گزارش ایسنا، بررسی مجموعه گزارش آماری که مرکز آمار ایران از وضعیت تعداد دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی موسسات آموزش عالی گردآوری و در قالب شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی اعلام کرده است نشان می‌دهد که تعداد کل دانشجویان و همچنین در جزئیات تعداد دانشجویان مرد و زن در سال‌های گذشته با کاهش همراه بوده است.

بر این اساس تعداد مجموع دانش آموزان از چهار میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۱۴ نفر در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ به سه میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۸۹ نفر در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ کاهش یافته است. بنابرانی تعداد دانشجویان ایرانی در دهه ۹۰ با کاهش ۲۷.۷ درصدی همراه بوده است.

طی دوره مورد بررسی بیشترین تعداد دانشجویان در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ با چهار میلیون و ۸۰۲ هزار و ۷۲۱ نفر ثبت شده و کمترین تعداد مربوط به سال تحصیلی گذشته است.

اما در بین دانشجویان مرد نیز کاهش ثبت شده است، به‌طوری که تعداد آنها از دو میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ به یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۷۴۶ نفر در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ رسیده است که نشان می‌دهد دانشجویان مرد طی این سال‌ها با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

اما تعداد دانشجویان زن در ابتدای دوره مورد بررسی  دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۴۰۹ نفر بوده است که در پایان دوره به یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۴۳ نفر کاهش دارد و نشان دهنده کاهش ۲۹ درصدی دانشجویان زن در دهه ۹۰ است.
برچسب ها: دانشجویان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها