کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران برای شروع مذاکرات توافق کرد

5 آبان 1400 ساعت 21:13


گروه سیاسی: معاون وزیر خارجه ایران در توئیتی از توافق با اتحادیه اروپا در خصوص آغاز مذاکرات وین پیش از پایان نوامبر خبر داد.
علی باقری بعد از ملاقات با انریکه مورا در بروکسل در حساب توییتری خود نوشت: گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم.وی افزود: توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و معاون جوزپ بورل در مقر اتحادیه اروپا دیدار کرد.معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پیش از این دیدار به صدا و سیما گفته بود که در ادامه دیدار و مذاکرات مفیدی که در تهران با آقای مورا داشتم، در پی آن هستیم زمینه های لازم و مناسب برای شکل گیری مذاکرات جدی جهت دستیابی به توافقی که نتیجه عملی در بر داشته باشد را ایجاد کنیم.
معاون وزیر خارجه همچنین پیش از این دیدار با مدیرکل وزارت خارجه بلژیک دیدار و گفت و گو کرد. وزارت خارجه بلژیک با انتشار پیامی در خصوص این ملاقات نوشت که برجام بهترین ابزار «قابل‌پذیرش متقابل» برای حل موضوع هسته ای ایران است. باقری هم در توئیتی درباره این دیدار نوشت: "در یک روز شلوغ فعالیت‌های دیپلماتیک در بروکسل، اول صبح با خانم تئدورا گنتزیس دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک در چارچوب صبحانه کاری، ملاقات کردم."او افزود: «ما درباره مجموعه‌ای از مسائل دوجانبه، افغانستان و سایر مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کردیم.»


کد مطلب: 301729

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/301729/ایران-شروع-مذاکرات-توافق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir