به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۳۰۱۷۵۲

پیام رزمایش بین‌المللی صحرای نگب اسرائیل

پیام  رزمایش بین‌المللی صحرای نگب اسرائیل
گروه بین الملل: شماری از سربازان و جنگنده‌های کشورهای عضو ناتو و به‌ویژه نیروی هوایی آلمان در این مانور نظامی بزرگ شرکت داشتند. آلمان با شرکت خود در این رزمایش خواستار بیان این پیام بوده است: امنیت اسرائیل، امنیت آلمان است.
پس از ۱۲ روز، روز پنجشنبه بزرگ‌ترین رزمایش بین‌المللی در صحرای نگب (نقب) اسرائیل به پایان می‌رسد.در این رزمایش حدود ۱۰۰۰ سرباز و بیش از ۶۰ جنگنده پیشرفته از شماری از کشورهای جهان به میزبانی اسرائیل شرکت داشتند.در این مانور نظامی، کشورهای عضو ناتو و از آن جمله آلمان، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، آمریکا و یونان مشارکت داشتند. افزون بر آن، هند نیز با اعزام نیروی نظامی در این مانور شرکت کرده است.شرکت گسترده نیروی هوایی آلمان در رزمایش "بلو فلگ" (پرچم آبی) حکایت از اهمیت امنیت اسرائیل برای دولت این کشور دارد.
ژنرال اینگو گرهاردتس، یکی از فرماندهان نیروی هوایی آلمان از اهمیت سیاسی شرکت گسترده آلمان در مانور یاد شده سخن گفته است. او گفته است که حضور نیروی هوایی آلمان از پیوند امنیت آلمان به امنیت اسرائیل حکایت می‌کند.سخن ژنرال گرهاردتس یادآور سخنرانی سال ۲۰۰۸ آنگلا مرکل در برابر نمایندگان پارلمان اسرائیل است. صدراعظم آلمان در آن سخنرانی به تاکید گفته بود که امنیت آلمان از امنیت اسرائیل جدا نیست.مرکل در جریان آخرین دیدار خود در ماه اکتبر از بیت‌المقدس، پیش از برگزاری این رزمایش بین‌‌المللی، بار دیگر بر اهمیت دفاع از امنیت اسرائیل برای دولت آلمان تاکید کرده بود.اعزام یکی از جنگنده‌های آلمانی نوع "ایگل استار" به رزمایش صحرای نگب با برچسب پرچم اسرائیل در کنار پرچم آلمان حکایت از آن اهمیتی دارد که آلمان برای امنیت اسرائیل قائل است.به سخن دیگر، آلمان حمله به اسرائیل را عملا حمله به خود تلقی می‌کند و این آن پیام دیگر این رزمایش است که تلویحا از سوی ارتش آلمان (بوندس‌ور) و سایر کشورهای عضو ناتو بیان می‌شود.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها