به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۰۱۷۶۹

وجود ۸۰۰ مدرسه تخریبی و ناایمن در تهران

وجود ۸۰۰ مدرسه تخریبی و ناایمن در تهران
گروه جامعه: سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مدرسه تخریبی در سطح تهران داریم و ۳۰ درصد مدارس تهران نیاز به بازسازی دارد که جای نگرانی است.
 علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی منطقه ۱۸ شهر تهران با بیان اینکه آنچه جاودانه و ماندنی است باقیات و صالحات است که بهترین نقطه امیدبخشی انسان در فردای قیامت خواهد بود گفت: آموزش و پرورش به حضور و کمک خیرین نیاز دارد.وی افزود: هر انسانی که در این مدرسه خیرساز تربیت شود، ثوابش متعلق به آن خیّر است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه پایبن فضای آموزشی در تهران دردآور است گفت: باید تلاش کرده و از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم این سرانه‌ها را افزایش دهیم.وی در حاشیه این مراسم نیز با بیان اینکه در شهر تهران سرانه آموزشی واقعا پایین و حدود ۳.۶ است و شاید از این حیث استان سی ام یا سی و یکم باشد که مطلوب پایتخت نیست گفت: البته مشکلات در تهران با سایر استان ها متفاوت است. یکی از مشکلات مربوط به زمین و دیگری انبوه‌سازی‌هاست که فضای آموزشی جدید برای آن ها درنظر گرفته نمی‌شود. این امر باعث می شود تراکم کلاس درس را بالا ببریم. وقتی تراکم را بالا می بریم کیفیت افت می کند و تعلیم و تربیت دلخواه ما اتفاق نمی‌افتد.
کاظمی افزود: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مدرسه تخریبی در سطح تهران داریم و ۳۰ درصد مدارس تهران نیاز به بازسازی دارد که جای نگرانی است که از میانگین کشوری بالاتر است. ایمن نبودن مدارس، مسئولیت های قانونی را متوجه آموزش و پرورش می‌کند.
وی ادامه داد: در همین راستا به زودی یک جلسه ویژه تشکیل می دهیم تا تحلیل دقیقی از وضعیت تهران انجام شود. سپس برنامه ریزی گسترده‌ای با مشارکت شورای شهر و شهرداری برای حل مسائل خواهیم داشت. باید یک هم افزایی و هماهنگی صورت گرفته و ستادی تشکیل شود. از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم. مشارکت خیرین را نیز باید افزایش دهیم.
برچسب ها: مدرسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها