به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۰۱۷۷۸

خرید ps5 ارزان: چگونه و از کجا؟

گروه کسب و کار: حدود یک سال از عرضه رسمی کنسول پلی استیشن 5 سونی می گذرد و متاسفانه همچنان مشکلات عرضه قطره چکانی و گرانی قیمت آن پابرجاست. با توجه به این که در بسیاری از موارد کنسول ps5 با قیمتی بیش از 500 دلار رسمی به فروش می رسد؛ در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی کنسول پلی استیشن 5، خرید ps5 ارزان و این که از کجا آن را خریداری کنیم، بپردازیم.
خرید ps5 ارزان: چگونه و از کجا؟
بررسی مختصر کنسول پلی استیشن 5: دروازه ورود به سرزمین بازی
 در ابتدا به بررسی دقیق مشخصات این کنسول نسل نهمی بپردازیم:
•    پردازنده مرکزی (CPU): 8 هسته ای Zen2 با فرکانس 3.5 گیگاهرتز (متغیر)
•    RAM: 16 گیگابایت GDDR6
•    GPU: 10.28 TFLOPs فرکانس 2.23 گیگاهرتز
•    حافظه داخلی ذخیره سازی: 825 گیگابایت SSD
•    رزولوشن خروجی: 4K UHD تا نرخ فریت ریت 120 فریم بر ثانیه
•    نام کنترلر: دوال سنس
•    قیمت رسمی: دیجیتال 399 دلار و استاندارد (دیسک خور) 499 دلار
Ps5 از نسل سوم تراشه AMD Ryzen استفاده می کند که توانایی به رخ کشیدن تکنولوژی Ray-Tracing که در هالیوود برای جلوه های ویژه استفاده می شده است را دارد. قسمت بزرگی از پیکره بندی GPU پلی استیشن 5 برای پشتیبانی از تنظیمات 8K در بازی های Ps5 است. فناوری Ray-Tracing استفاده شده در بدنه پلی استیشن 5 به ویژه در نشان دادن سطوح بازتابنده نور، شکست آب، جهش نور از جسمی به جسم دیگر و ... فوق العاده عمل می کند.
توسعه دهندگان سونی به فکر تمام حواس در بازی ها هستند. اضافه کردن حالت صدای سه بعدی 3D، فضای بازی را بشدت برای گیمر جذاب می کند و او را به داخل بازی می برد.
سونی همچنین رویکرد خود را مانند مایکروسافت به هارد تغییر داده و هم اکنون منتظر ماندن زیاد برای نصب بازی و لودینگ به لطف حافظه SSD پر سرعت بشدت کاهش یافته است. اما فضای ذخیره سازی کمتر از 700 گیگابایتی با توجه به حجم بالا و کیفیت بازی هایی که برای ps5 قرار است عرضه شود، کمی نا امید کننده است.
در مورد طراحی هم که کاملا مشخص است سونی قصد داشت با یک سنت شکنی متفاوت، راه طراحی های جالب را به کنسول ها باز کند. طراحی این کنسول نسبت به ps4، ps3 و ps2 کاملا متفاوت است و کوچکترین شباهتی از نظر طراحی و ساخت با آنها ندارد.



ارزان ترین قیمت ps5
 همانطور که پیش تر مختصرا به آن اشاره داشتیم، قیمت ps5 در زمان عرضه رسمی 499 دلار آمریکا برای نسخه استاندارد و 399 دلار برای نسخه دیجیتال (بدون دیسک درایو) بود. این قیمت دقیقا متناسب با پرچمدار مایکروسافت، قیمت xbox series X است، اما به علت عرضه کم و تقاضای بالا برای خرید ps5 نسبت به xbox، قیمت این کنسول در جهان و البته در ایران نسبت به کنسول نسل نهم مایکروسافت بیشتر است.
اگر می خواهید با ارزان ترین قیمت یک کنسول نسل نهمی را بخرید، می توانید به فکر خرید ایکس باکس سری اس با قیمت جهانی 299 دلار و قیمت در ایران حدود 10 میلیون تومان باشید. از طرفی اگر صرفا علاقه به خرید Ps5 دارید، گزینه پلی استیشن 5 دیجیتال با قیمت جهانی 399 دلار و حدود 18 میلیون تومان در ایران رو به روی شماست.
در ایران فروشگاهی که ارزان ترین قیمت ps5 را با ضمانت عرضه می کند و می توانید با اعتماد از آن خرید مطمئنی داشته باشید، فروشگاه ستاره بازی ایران (psstar) است.

از کجا ps5 ارزان بخریم؟
 برای خرید ps5 ارزان قیمت، 4 گزینه پیش رو داریم:
1.    خرید ps5 مدل دیجیتال
پلی استیشن دیجیتال مدل ارزان قیمت تری است که سونی همراه با مدل استاندارد به بازار عرضه کرده است. بر خلاف مایکروسافت که در مدل سری اس نسبت به سری ایکس کمبود هایی گذاشته، سونی در نسخه دیجیتال ps5 صرفا دیسک درایو را حذف کرده است. بنابراین اگر شما احتیاجی به نصب بازی از طریق دیسک فیزیکی ندارید، خرید پلی استیشن 5 دیجیتال گزینه مناسبی است.

2.    خرید Ps5 استاندارد
شاید جای تعجب داشته باشد اما به هر حال خرید ps5 استاندارد (دارای دیسک درایو) هم گزینه مقرون به صرفه ای به حساب می آید. درست است که دو سه میلیون تومان قیمت بیشتری از نسخه دیجیتال دارد، اما می توانید محتوای ویئویی با استفاده از DVD بصورت بلوری را تماشا کنید. به علاوه ممکن است در نزدیکی شما دوستانی باشند که دیسک بازی ps4 یا حتی ps5 داشته باشند. اگر Ps5 دیجیتال را تهیه کرده باشید، دیگر نمی توانید از دیسک بازی اشتراکی استفاده کنید.

3.    خرید Ps5 دیجیتال همراه با بازی
گزینه سوم، خرید Ps5 دیجیتال همراه با بازی است. بازی های ps5 در پکیج های مختلفی وجود دارند و 7 الی 10 بازی را می توان مستقیما روی کنسول نصب کرد. البته این کار باعث می شود که دیگر نتوانید کنسول خود را چه برای آپدیت چه برای هر کاری به اینترنت وصل کنید؛ چراکه به دلیل حق کپی رایت، بن خواهید شد.

4.    خرید ps5 استاندارد همراه با بازی
خرید Ps5 با بازی چه بصورت دیجیتال چه استاندارد درست است هزینه بیشتری برای شما دارد، اما اگر قصد ندارید آنلاین بازی کنید، این بهترین گزینه است. شما می توانید بیش از 7 بازی به روز که DVD هر کدام ممکن است تا 2 میلیون تومان قیمت داشته باشند را با قیمتی در حدود 1 میلیون تومان تهیه کنید. (1 میلیون تومان = بیش از 10 میلیون تومان)

فروشگاه psstar: معتبر و پیشگام


فروشگاه ستاره بازی ایران با نام انحصاری psstar یکی از برترین فروشگاه های اینترنتی خرید انواع کنسول بازی است. این وبسایت به دلیل اهمیت مشتری مداری در ارزش های خود، فروشگاهی همواره تخفیف است که نسبت به سایر رقبا از قیمت های مناسب تری برخوردار است.
البته در کنار بهترین قیمت های انواع کنسول، فروشگاه psstar خود را مستلزم رعایت حق مصرف کننده می داند و محصولات خود را با گارانتی، خدمات پس از فروش و ارسال رایگان عرضه می کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها