کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۳ خبر از دنیای فناوری، از مک‌بوک‌های جدید تا ...

6 آبان 1400 ساعت 14:03

گروه فناوری: شرکت اپل با معرفی سری جدید مک بوک پرو، طوفانی را در جهان تکنولوژی ایجاد کرده است. این لپ تاپ ها با وجود وزن کم و مصرف پایین، بالاترین قدرت را در میان لپ تاپ‌ها دارند.


به گزارش دویچه‌وله، مهمترین پارامتر در این لپ تاپ‌ها استفاده از پردازنده سری ام یک پرو و ام یک مکس است. این پردازنده‌ها که بر اساس معماری آرم توسعه یافته‌اند، از نوع پنج نانومتری هستند و از رقبای خود در شرکت اینتل قدرت بیشتری دارند.  ام یک پرو دارای ‍۱۰ هسته برای پردازش و ۱۶ هسته برای پردازش گرافیکی است. نسخه ام یک ایکس دارای ۱۰ هسته پردازشی و ۳۲ هسته برای پردازش گرافیکی است. در نسخه ام یک پرو ۳۳ میلیارد و در نسخه ام یک مکس ۵۷ میلیارد ترانزیستور وجود دارد.
 
از گوشی گوگل تا گوشی سونی

شرکت گوگل بالاخره پیکسل شش را معرفی کرد. در این محصول از پردازنده اختصاصی گوگل با نام تنسور استفاده شده است. در این پردازنده گوگل یک بخش خاص را برای پردازش داده‌های هوش مصنوعی قرار داده است. با این پردازنده حالا پیکسل شش از دیگر محصولات اندرویدی بازار متفاوت خواهد بود و می توان آن‌ را متفاوت‌ترین گوشی اندرویدی بازار دانست. در این محصول برای اولین بار اندروید ۱۲ ارايه شده است. نسخه اندروید گوگل سبک‌تر و سریعتر از اندروید دیگر شرکت‌ها است.
در گوشی جدید گوگل تاکید زیادی بر افزایش قابلیت عکاسی شده است. اندازه سنسور اصلی دوربین این گوشی بزرگتر شده که تا ۱.۵ برابر میزان رسیدن نور را افزایش می‌دهد و سبب شده این گوشی در شرایط نوری کم، وضعیت بهتری داشته باشد.
البته شرکت سونی در محصول جدید خود اکسپریا پرو یک از گوگل هم سبقت گرفته و از سنسور یک اینچی استفاده کرده که بزرگترین سنسوری است که در موبایل‌ها استفاده شده است. این سنسور هم اندازه برخی دوربین‌های عکاسی در پهپادها است.

از ساخت آیفون تا ساخت خودرو
شرکت فاکسکان که همکار اصلی اپل در ساخت گوشی‌های آیفون است، خودروهای جدید خود را معرفی کرد.  این شرکت تایوانی در همکاری با شرکت دیگر تایوانی با نام یولون، اتومبیل‌های جدید برقی را توسعه داده است. این خودروها در ایتالیا طراحی شده و شامل دو مدل کراس اوور و سدان است. مدل کراس اوور می‌تواند با یکبار شارژ ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۳.۸ ثانیه است.

خودروی بایتون ساخت شرکت فاکسکان
نسخه سدان دارای قدرت موتور بسیار بالایی است و ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد و یا یکبار شارژ می‌تواند ۷۵۰ کیلومتر را طی کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو زیر سه ثانیه است با این وجود قیمت خودرو بسیار رقابتی‌تر از محصولات تسلا است و تنها ۳۶ هزار دلار قیمت دارد.


کد مطلب: 301795

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/301795/۳-خبر-دنیای-فناوری-مک-بوک-های-جدید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir