به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۳۰۱۷۹۷

عقب‌نشینی‌های پی در پیِ بازار بورس

عقب‌نشینی‌های پی در پیِ بازار بورس
گروه اقتصادی: بازار بورس در هفته جاری روندی نزولی داشت و به جز بازار بدهی همه شاخص‌های بازار بورس قرمز رنگ بود.
بررسی معاملات بازار بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات این بازار با ۲۴.۸۷ درصد کاهش از ۲۴۸ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۸۷ هزار میلیارد ریال در هفته جاری رسید.
حجم کل معاملات نیز از ۳۰ هزار و ۲۶۵میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۲ هزار و ۵۰۱ میلیون سهم در هفته جاری رسید که کاهشی ۲۵.۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.
پیشتازی بازار بدهی
معاملات در بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله حاکی از عقب نشینی همه بازارهای مذکور به جز بازار بدهی است؛ به طوری که ارزش معاملات در بازار اول سهام ۲۲.۶۷ درصد کاهش یافت و از ۱۰۱ هزار و ۵۸ میلیارد ریال به ۷۸ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال رسید.
ارزش معاملات در بازار دوم سهام هم با ۳۴.۷۹درصد کاهش از ۷۵ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال به ۴۹ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال رسید.
این در حالی است که ارزش معاملات در بازار بدهی صعودی بود و با ۱۱۳.۴۱ درصد افزایش از ۳۳۰۷ مییلیارد ریال در هفته قبل به ۷۰۵۷ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.
ارزش معاملات در بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز نزولی بود به طوری که به ترتیب با ۱۹.۳۷ درصد و ۲۳.۸۲ درصد کاهش مواجه شد. بر این اساس ارزش معاملات در بازار مشتقه از ۱۵۶ میلیارد ریال به ۱۲۶ و ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله از ۶۸ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال به ۵۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال رسید.
ترمز شاخص‌ها دوباره کشیده شد
شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت ۲.۹۵ درصد کاهش یافت و از یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد به یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید.
شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۵.۲۳ درصد کاهش از ۳۹۷ هزار و ۲۶۳ واحد تا ۳۷۶ هزار و ۴۷۲ واحد کاهش یافت.
برچسب ها: بازار بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها