به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۳۰۱۸۰۵

ژاوی هرناندز در یكقدمی نیمكت بارسلونا

گروه ورزشی: یك روزنامه اسپانیایی اعلام کرد که سران بارسلونا با ژاوی هرناندز به توافق نهایی رسیدند.
ژاوی هرناندز در یكقدمی نیمكت بارسلونا
روزنامه اسپورت اعلام کرد که سران بارسلونا با ژاوی هرناندز به توافق نهایی رسیده اند و تنها یک گام باقی مانده است و آن هم موافقت رسمی باشگاه السد قطر است. در قرارداد ژاوی بندی وجود دارد که در آن به او این اجازه را می دهد که در صورتی مواجه شدن با پیشنهاد بارسلونا این تیم قطری را ترک کند. ژاوی پیش از این بارها اعلام کرده است که رویای او مربیگری در آبی اناری ها است و با این رویای خود فاصله بسیار کمی دارد.

یک سنگ بزرگ پیش روی تحقق رویای جذاب ژاوی
به نظر می رسد که یک مشکل نسبتا بزرگ در راه حضور ژاوی هرناندز در بارسلونا وجود دارد.
به گزارش "ورزش سه"، ژاوی در سال 2015 به عنوان بازیکن به السد آمد. در واقع مجموع دوران بازیکن و مربی بودن او در این باشگاه بیش از شش سال به طول انجامیده است. قرارداد قبلی ژاوی با السد تا سال 2019 اعتبار داشت اما این اسپانیایی اخیراً آن را تا پایان جام جهانی 2022 قطر تمدید کرد.
  

حالا رونالد کومان از هدایت بارسلونا برکنار شده و به نظر می‌رسد که ژاوی اصلی ترین گزینه جانشینی سرمربی هلندی محسوب می شود. این بدان معناست که اسطوره بارسلونا باید با السد برای جدایی از این تیم به توافق برسد. البته که رابطه بین ژاوی و السد فراتر از قرارداد است اما به نظر می‌رسد که او امروز دیداری با سران باشگاه خواهد داشت تا برای جدایی و حضور روی نیمکت بارسلونا توافق انجام شود.  السد نمی تواند از خدماتی که ژاوی به این باشگاه کرده گله ای داشته باشد. ژاوی به عنوان بازیکن 4 و در قامت مربی 7 عنوان با السد کسب کرد. او همچنین این سه شنبه رکورد 34 بازی بدون باخت در لیگ قطر را شکست. با این حال جدایی ژاوی از السد تنها به مسائل فوتبالی مربوط نمی‌شود و جنبه‌های خانوادگی هم دارد چرا که همسر او از حضور در دوحه کاملاً خوشحال است و و فرزندانش نیز در کشور قطر بزرگ شده اند. از طرف دیگر به طور قطع سران باشگاه السد از وضعیت تیم‌شان بسیار راضی بوده و نمی خواهند در این اوضاع چالش سختی را تجربه کنند اما در عین حال ژاوی هم به رابطه بسیار خوب خود با سران این باشگاه بسیار امیدوار است. در واقع این سرمربی اسپانیایی امیدوار است که السدی ها او را درک کرده و نهایتاً ژاوی بتواند هرچه سریعتر چمدان‌های خود را برای سفر به بارسلونا ببندد.
 
 

 از طرف دیگر طی دقایق گذشته برخی رسانه ها گزارش داده اند که بارسلونا و ژاوی هرناندز با یکدیگر به توافق شخصی کامل دست یافته اند و این اسطوره بلوگرانا در آستانه هدایت این تیم قرار گرفته است. با این حال همانطور که گفته شد به نظر می‌رسد که این نیمی از قضیه است و ژاوی برای رسیدن به این مهم باید با سران السد دیدار کند.  البته برخی دیگر از منابع اسپانیایی مدعی شده اند که کار حضور ژاوی در بارسلونا خیلی هم نمی‌تواند سریع پیش برود و احتمالاً در سه بازی باقی‌مانده تا وقفه مسابقات ملی سرجی بارخوان به شکل موقت هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.
 

  
حالا باید منتظر ماند و دید که طی ساعات آینده که اتفاقاً خیلی هم تعیین کننده خواهد بود چه اتفاقی رخ می دهد و اینکه آیا بالاخره رویای حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا محقق می شود یا خیر.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها