کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک کلمبیایی رقیب طارمی در جایزه جهانی

6 آبان 1400 ساعت 15:13

گروه ورزشی: به نظر می رسد که گل بامداد امروز دایرون آسپریا می تواند برای جایزه پوشکاش و بهترین گل سال، رقیب سرسختی برای مهدی طارمی باشد.


مهدی طارمی طی یک سال گذشته گل های فوق العاده ای را برای پورتو به ثمر رسانده و فصل گذشته گذشته نیز توانست با ضربه قیچی برگردانی که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه چلسی کرد، جایزه بهترین گل آن رقابت ها را از آن خود کند و پس از آن نیز در یکی از دیدارهای پورتو در لیگ پرتغال و در مصاف با ژیل ویسنته، از میانه میدان دروازه حریف را باز کرد تا به عنوان یکی از مدعیان جدی کسب جایزه بهترین گل سال معرفی شود.
چندی پیش بود که مهدی طارمی در  گفتگویی اعلام کرد که امیدوار است در انتخاب برترین های سال حضور پیدا کند. مهاجم بوشهری پورتو گفت: چند سالی است که به این فکر هستم که یک روز در مراسمی‌ که جایزه‌هایی به بازیکنان تعلق می‌گیرد حضور داشته باشم. نمی‌دانم برای چه موضوعی اما شاید گلی که زدم کاندیدای جایزه گل پوشکاش باشد. با محبتی که مردم همیشه داشتند امیدوارم گل من باز هم رای بیاورد و در مراسم حضور داشته باشم.
 اما گل بامداد امروز دایرون آسپریا می تواند در مسابقه کسب عنوان برترین گل سال، یک رقیب مهم برای طارمی محسوب شود. در دیداری از هفته سی و دوم رقابت های لیگ آمریکا (MLS)، تیم فوتبال پورتلند تیمبرز در استادیوم پرو ویدنس پارک و در حضور نزدیک به 17 هزار تماشاگر میزبان سن‌خوزه ارث‌کوئیکز بود که با نتیجه دو بر صفر به برتری دست یافت.
در دقیقه 55 این مسابقه، اشتباه بزرگ جیمز مارکینکوفسکی سنگربان سن‌خوزه ارث‌کوئیکز منجر به خلق یک گل استثنایی شد. ارسال سانتیاگو مورنو به درون محوطه جریمه میهمان، نصیب گلر حریف شد اما اشتباه مارکینکوفسکی در مهار این ضربه، باعث شد تا توپ از دستان او سر خورده و رها شود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
دایرون آسپریا مهاجم کلمبیایی پورتلند تیمبرز که در نزدیکی های صحنه بود، به دنبال توپ دوید و با وجود اینکه پشت او به دروازه بود، ابتدا با یک ضربه نرم، به توپ ارتفاع داد و سپس با ضربه ای قیچی برگردان از گوشه محوطه جریمه، به زیبایی هر چه تمام تر دروازه میهمان را باز کرد تا یکی از زیباترین گل های سال را به ثمر رسانده باشد.
وب سایت usatoday این گل را شگفت انگیز و حیرت آور نامید که می تواند کاندیدای گل سال شود. این رسانه نوشت: گل آسپریلا درست در مقابل بخش مشهور هواداران پورتلند، ارتش تیمبرز به ثمر رسید و آسپریلا به سرعت به سمت آنها رفت تا جشن خود را با هواداران پرهیاهو به اشتراک بگذارد. به دلیل برگزاری یک جشن طولانی، داور مسابقه به او یک کارت زرد داد که این کاملا ارزشش را داشت.
حالا به نظر می رسد برای برگزاری مراسم بهترین های فیفا و انتخاب برترین گل سال، مهدی طارمی رقیب سرسختی داشته باشد. باید دید در نهایت کدام یک از این گل ها به عنوان بهترین گل سال انتخاب می شود. البته لازمه این امر، قرار گرفتن کل های به ثمر رسیده در میان نامزدهای کسب برترین گل فصل است.
 

 


کد مطلب: 301810

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/301810/یک-کلمبیایی-رقیب-طارمی-جایزه-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir