کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحویل کالا به همراه پاکسازی هوا با ون مرسدس

6 آبان 1400 ساعت 15:47


گروه علم و فناوری: مفهوم ون برقی شرکت "مرسدس بنز" موسوم به "ساستینر"(Sustainer) که برای تحویل کالاها طراحی شده است، ضمن مجهز بودن به یک پنل خورشیدی بر روی سقف خود، قادر است هوای اطراف خود را نیز تصفیه کند.
 شرکت خودروسازی "مرسدس بنز" از کنفرانس آب و هوای "COP26" استفاده می‌کند تا تلاش‌های خود در زمینه خودروهای برقی را برجسته کند و نشان دهد که چگونه رسیدن به پایداری می‌تواند بیش از تغییر به سمت استفاده از باتری‌ها به جای سوخت‌های فسیلی باشد.
مفهوم ون تحویل کالای "ساستینر" که به تازگی رونمایی شده است، همانطور که قابل حدس است، کاملاً الکتریکی است و هوای محیط اطراف خود را نیز تمیز می‌کند. فیلترهای تعبیه شده در جلو و زیر بدنه این ون، هوای اطراف آن را فارغ از سرعت آن تصفیه می‌کنند.
این ون برقی حتی از ترمزهای دیسکی با پوشش سرامیکی چدنی استفاده می‌کند که هم میزان گرد و غبار موجود در هوا را کاهش می‌دهد و هم سایش ترمز را محدود می‌کند.
"ساستینر" همچنین دارای پنل‌های خورشیدی بر روی سقف خود است تا دامنه حرکتی خود را افزایش داده و نیاز به شارژ را که گاهی اوقات به انتشار کربن دی اکسید نیز مرتبط است، کاهش دهد.
این ون برقی همچنین می‌تواند چه در حال حرکت و چه در حالت ایستادن، دستگاه‌هایی مانند موبایل و لپ‌تاپ‌ را شارژ کند. بهره گیری از انرژی خورشیدی در خودروهای برقی چیز جدیدی نیست، اما "مرسدس" امیدوار است که پیاده‌سازی‌هایی از این دست بتواند خودروهای برقی را تا حد امکان سبز نگه دارد.
سایر فناوری‌های سازگار با محیط زیست در این ون برقی شامل سیستم گرمایشی نزدیک به بدن مانند تعبیه در کمربند ایمنی همزمان با صرفه‌جویی در مصرف انرژی و استفاده زیاد از مواد بازیافتی است. به عنوان مثال، فیلِرها از ضایعات خانگی ساخته شده است، اتاق از نی طبیعی ساخته شده است و زیر بدنه ساخته شده از پلی‌پروپیلن بازیافتی و لاستیک‌های مستعمل است.
"مرسدس" همچنین به لطف پیشرانه الکتریکی کم‌صدای خود، لاستیک‌های با مقاومت کم و درب خودکار، آلودگی صوتی را نیز کاهش داده است.
ایمنی "ساستینر" نیز قابل توجه است. یک دوربین در این ون، شرایط جاده را کنترل می‌کند تا چاله‌ها و سایر خطرات را گزارش دهد، در عین حال که آینه‌های دیجیتال، میدان دید واضح‌تری نسبت به ون‌های دیگر ارائه می‌دهند. همچنین یک چراغ فعال بیولوژیکی با پر کردن کابین با نوری مشابه نور روز و در عین حال حفظ ریتم طبیعی نور، راننده را هوشیار نگه می‌دارد.
هنوز هیچ اشاره‌ای به برنامه‌ای برای تولید انبوه "ساستینر" نشده است. هر چند که "مرسدس" تاکید دارد که تمام فناوری‌های مورد استفاده در آن با در نظر گرفتن تولید در مقیاس انبوه ساخته شده است.


کد مطلب: 301825

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/301825/تحویل-کالا-همراه-پاکسازی-هوا-ون-مرسدس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir