به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۳۰۱۸۷۳
احتمال لغو بازگشایی مدارس با شیوع پیک ششم کرونا

چرا آموزش و پرورش اصرار به بازگشایی مدارس دارد؟

چرا آموزش و پرورش اصرار به بازگشایی مدارس دارد؟
گروه جامعه: از شهریور سال گذشته تا امروز، به صورت متعدد و مکرر اخباری درباره بازگشایی مدارس مطرح شده است، اما شدت شیوع ویروس کرونا، هر بار این اظهارات و پیش‌بینی‌ها را ناکام گذاشت.با وجود اینکه دو ماهی است واکسیناسیون عمومی سرعت خوبی به خود گرفته، اما همچنان آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور بالاست و حتی کارشناسان خبر از پیک ششم و پیک‌های بعد از آن در آینده را می‌دهند.

با این حال علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته از ۱۵ آبان باید مدارس متوسطه دوم کارشان را با الگوی مدیر آغاز کنند و همچنین مدارس متوسطه اول نیز از ابتدای آذر ماه بازگشایی می‌شوند.اینکه چرا با وجود اینکه همچنان زنجیره ویروس کرونا در کشور قطع نشده، اصرار به بازگشایی مدارس است، سوالی‌ست که ذهن خیلی‌ها از جمله دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را به خود معطوف کرده است.

مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در این باره  گفت: برقراری آموزش حضوری از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا آموزش مجازی در این دو سال، توام با اشکالات فراوانی بوده و چالش‌های آن باعث شده سطح سواد دانش‌آموزان با کاهش جدی روبرو شود.

وی افزود: بسیاری از کشور‌های دنیا پس از واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی به بازگشایی مدارس آوردند و ما هم می‌خواهیم از همین الگو پیروی کنیم و به هیچ وجه قصد نداریم روندی دنبال شود که محصلین و معلمان سلامتی‌شان به خطر بیفتد.

نماینده میانه در مجلس تصریح کرد: در ۱۰ هفته گذشته، سرعت واکسیناسیون بالا رفته و ان‌شاالله به زودی به مرحله‌ای می‌رسیم که ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور هر دو دُز واکسن را دریافت کردند. با این روند و البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی می‌توانیم به نسبت گذشته شرایط زندگی را عادی‌تر کنیم. از این‌رو به خاطر اینکه سطح آموزش دانش‌آموزان بیشتر از این آسیب نبیند حتماً باید روی به بازگشایی مدارس و آموزش حضوری آورد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان بدانند که با دقت‌نظر روی به بازگشایی مدارس خواهیم آورد. بازگشایی مدارس باید تدریجی، تراکم دانش‌آموزان کنترل‌شده، مساحت فضا‌های آموزشی بزرگ‌تر و همچنین افرادی در کلاس حاضر شوند که حتماً دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: هدف، بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان و شاید اواخر این ماه باشد. با اطمینان از وضع موجود تصمیم خواهیم گرفت و کار احساسی و عجله‌ای نخواهیم کرد. اگر پیک‌های جدیدی بر کشور تحمیل شود مطمئن باشید، تغییر مسیر خواهیم داد.
مرجع : جامعه 24
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها