به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۳۰۲۰۰۲

هفته برای سکه و طلا افزایشی تمام شد

هفته برای سکه و طلا افزایشی تمام شد
گروه اقتصادی: بررسی روند بازار سکه و طلای داخلی نشان می‌دهد که هرچند که روزهای پایانی هفته برای هر اونس جهانی طلا، کاهشی رقم خورد اما افزایش نرخ ارز، سبب افزایش محدود قیمت‌ سکه و طلا در آخرین معاملات پایانی هفته نسبت به روزهای ابتدایی هفته شد.
 
به گزارش ایسنا، روند بازار سکه و طلای داخلی طی یک هفته اخیر نشان می‌دهد که در این هفته قیمت اونس جهانی طلا برخلاف روزهای ابتدایی هفته که سیر صعودی داشت و از ۱۸۰۰ دلار هم فراتر رفته بود، در روزهای پایانی هفته تغییر مسشیر داد و با کاهش ۱۰ تا ۱۵ دلاری در روز چهارشنبه به ۱۷۸۸ دلار رسید.

علیرغم کاهش قیمت‌ها در بازار طلای جهانی اما بازار سکه و طلای داخلی، هفته را افزایشی به پایان رساند؛ چراکه براساس آخرین معاملات نرخ ارز در داخل که در رزهای پایانی هفته مجدد روندی صعودی داشت سکه و طلا را هم را با افزایش قیمت کمی نسبت به روزهای ابتدایی هفته همراه کرد.

هر قطعه سکه تمام طرح جدید با تغییرات محدود در آخرین معاملات روز چهارشنبه به ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدم نیز در ابتدای هفته ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت، با افزایش ۵۰ هزار تومانی در پایان هفته به ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

نیم سکه نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته از شش میلیون تومان به شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۳۰ هزار تومانی از سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر در آخرین معاملات رسمی پایان هفته دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

افزایش قیمت ارز تاثیری بیشتری در قیمت طلا داشته است؛ بگونه‌ای که هر مثقال طلای ۱۷ عیار افزایش تقریبا ۴۲ هزار تومانی داشته و از پنج میلیون و ۴۸ هزار تومان به پنج میلیون و ۹۰ هزار تومان افزایش قیمت داده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان افزایش قیمت از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۶۰ تومان در آخر هفته رسیده است. 

حباب سکه نیز با توجه به کاهش تقاضا شدید تقاضا در بازار سکه و مصنوعات طلا،  همچنان روند کاهشی دارد. در قطعه سکه تمام طرح جدید در پایان هفته حدود ۲۹۰ هزار تومان دارای حباب است. 
برچسب ها: طلا و سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها