به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۳۰۲۰۱۸

جزییات دیدار و اظهارات جو بایدن با پاپ

جزییات دیدار و اظهارات جو بایدن با پاپ
گروه فیلم و عکس: در حاشیه دیدار امروز پاپ فرانسیس و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی که «بایدن» با پاپ فرانسیس در حال خداحافظی بود، به او گفت: «شما بازیکن بیسبال آفریقایی آمریکایی معروف در آمریکا هستید!»
گفتنی اینكه، جو بایدن به زوال عقل و بیماری آلزایمر مبتلاست و بسیاری از سیاسیون آمریكایی معتقدند او باید از این سمت حساس بركنار و طبق قانون اساسی ایالات متحده، معاون او او «كامیلا هریس» جانشینش شود.
در عین حال برخی منابع خبری می‌گویند: موضوع به این شكل بوده كه جو بایدن یك لوح كوچك به پاپ هدیه داد و پس از اینكه پاپ از او تشکر می‌کند، بایدن می‌گوید: این تصویر بازیکن مشهور بیسبال امریکاست!

در همین رابطه رحمت‌اله بیگدلی نوشت: پس از دیدار بایدن و پاپ فرانسیس با تقطیع فیلم این دیدار تحت عنوان گاف‌های جو بایدن نوشتند که بایدن به پاپ می‌گوید: «شما بازیکن بیس‌بال آفریقایی آمریکایی معروف هستید.» من هم ابتدا با دیدن آن فیلم نکته طنز‌آمیزی نوشتم که آن را حذف کردم؛ چون فیلم اصلی را از صفحه CNN به دست آوردم که جو بایدن یک هدیه به پاپ می‌دهد و می‌گوید: این هدیه مال یک بازیکن بیس‌بال معروف آفریقایی‌ آمریکایی سیاه‌پوست است که تا ۴۵ سالگی حق بازی نداشته تا این‌که بعد از ۴۵ سالگی اجازه بازی می‌یابد. او در بازی پیچر‌ بوده و چون کار پیچرها پرتاب محکم توپ است قدرت دستشان را از دست می‌دهند و بعد از ۳۵ سالگی نمی‌توانند بازی کنند، ولی این بازیکن تا ۴۷ سالگی بازی می‌کرده است. بایدن در آخر بحثی فلسفی می‌کند و می‌گوید: سن یک عدد است. این من و شما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه سنی داشته باشیم و بعد می‌گوید تو الآن آن بازیکن ۴۷ ساله هستی! بعد می‌گوید تو الآن ۶۵ سال داری و من ۶۰ سال یعنی دود از کنده بلند می‌شود!

....
جو بایدن، امروز جمعه هفتم آبان در دیداری طولانی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت‌وگو کرد. این ملاقات در شرایطی انجام گرفت که حمایت بایدن به عنوان یک کاتولیک از حق سقط جنین در آمریکا بحث برانگیز شده است.
واتیکان اعلام کرد این ملاقات حدود یک ساعت و پانزده دقیقه طول کشیده است. دیدار پاپ فرانسیس با دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰ دقیقه و با باراک اوباما در سال ۲۰۱۴ حدود ۵۰ دقیقه بود. کاخ سفید در بیانیه مربوط به این دیدار به موضوع سقط جنین اشاره نکرد. این بیانیه گفت که بایدن از رهبر کلیسای کاتولیک «به خاطر حمایت از اقشار فقیر و قربانیان سرکوب، جنگ و بی‌عدالتی» تشکر کرد و «رهبری او در مقابله با بحران اقليمی و دفاع او از توزیع عادلانه واکسن کرونا و احیای اقتصاد جهانی را ستود». دیدار بایدن از واتیکان قبل از شروع اجلاس سران گروه ۲۰ انجام شد که از روز شنبه در شهر رم آغاز می‌شود. ملاقات بین اولین پاپ از کشورهای آمریکای لاتین و دومین رییس جمهور کاتولیک در تاریخ آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که بحث سقط جنین در آمریکا بسیار داغ شده و بایدن به دلیل دفاع از این حق از سوی محافل محافظه‌کار و بخشی از کلیسای کاتولیک تحت فشار قرار گرفته است. جو بایدن که هر هفته به طور منظم در مراسم نیایش کلیسا شرکت می‌کند و تصویری از پاپ فرانسیس بر دیوار دفتر کارش نصب شده بارها اعلام کرده که شخصا با سقط جنین مخالف است ولی به عنوان یک رهبر منتخب نمی‌تواند نظر شخصی خود را به دیگران تحمیل کند. مخالفان سرسخت بایدن در کلیسای کاتولیک آمریکا خواستار محرومیت او از نیایش در کلیسا شده و قبل از ديدار با پاپ حملات خود به بایدن را تشدید کردند.
اسقف کلیسای کاتولیک ایالت رود آیلند در توئیتی نوشت: «پاپ عزیز، شما با صراحت اعلام کرده‌اید که سقط جنین قتل است. لطفا در این مورد بایدن را به چالش بکشید. دفاع او از سقط جنین برای کلیسا و جهان مایه شرمساری است.» کاردینال ریموند بروک، یکی دیگر از رهبران محافظه‌کار کلیسای کاتولیک آمریکا بدون نام بردن از بایدن گفت کاتولیک‌هایی که از سقط جنین حمایت می‌کنند مایه ننگ کلیسا هستند. پاپ فرانسیس از سال ۲۰۱۳ که به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان انتخاب شد همواره اعلام کرده که کلیسا با سقط جنین مخالف است ولی در عین حال تاکید کرده که نزاع فرهنگی در این زمینه نباید کلیسای کاتولیک را از توجه به مسائل بسیار مهمی مثل بی‌عدالتی، فقر و بحران مهاجرت منحرف کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها