به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۳۰۲۱۵
ماجرای حجاب وزیر خارجه ایتالیا چه بود؟

خبرسازی خیالی یک رسانه اصولگرا+عكس

گروه سياسي: وزیر امور خارجه ایتالیا ماه پیش به تهران سفر کرده كه پس از پایان سفر خانم بنینو به تهران یکی از رسانه های اصولگرا طی خبری مدعی شد، که پیرامون موضوع حجاب وزیر امورخارجه ایتالیا فعل و انفعالاتی رخ داده و چون وی، حاضر به سر کردن روسری نشده، وزیر خارجه کشورمان برخورد تندی انجام داده و خانم بنینو پس از ناراحتی بسیار اقدام به سر کردن روسری (در هواپيما) کرده است.
حال تصویری (عكس زير) از سفر خانم بنینو به تهران در رسانه های ایتالیا منتشر شده که نشان می دهد این ادعاهای سایت جهان نیوز که بیشتر به داستان سرایی می‌ماند اعتبار و وجاهتی نداشته است. تصویر منتشر شده بر خلاف گزارش منتشر شده از سوی جهان نیوز، نشان می‌دهد بُنینو در فرودگاه تهران روسری بر سر نداشته و بدون حجاب از هواپیما پیاده شده است و احتمالا در پايون هواپيما، روسري به سر كرده است.

اين سایت اصولگرا (جهان‌نیوز) كه متعلق به زاكاني نماينده مجلس است، نوشته بود: «بنینو در سفر اخیرش به تهران به شدت اصرار داشت تا بدون حجاب وارد کشور شود که این موضوع با واکنش مقامات کشورمان مواجه شد.از همین رو هنگام نشستن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود. وقتی گفته می‌شود که طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می‌دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم. اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیرکل تشریفات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمه وی با وزیر امور خارجه ایتالیا می‌شود. ظریف ضمن اینکه حاضر به مکالمه تلفنی نشده است، می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود. وی با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می‌آید.»
مرجع : خردادنيوز

محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۴:۱۰
خیلی این دروغ پراکنی ها از جعبه های سانسوری مثل جهان عجیب نیست (202975)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۲
چند وقت پیش فکرکنم همین جهان بود که میگفت یکی از وزرای دولت یازدهم دادگاهی شده! حالا که این سایت مال زاکانیه،معلوم شد منظورش آقای زنگنه بوده! چون زاکانی اساسا با زنگنه مشکل داره! حالا واقعا راسته یا دروغ؟! (203028)
پرسشگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۹:۱۱
من فقط می خوام بدونم چند تا دیگه از این آقایون سینه چاک پایداری سایت دارن؟ و اینکه اینا چرا انقدر سایت دارن؟ و آیا اینا فکر نمی کنن اگه سایت هاشون کمتر باشه خواننده های هر کدومش بیشتر از الآن میشه؟ و اینکه این یکی هم مثل خیلی های دیگشون از جمله رجا نیوز مثبت منفی ندارن تا معلوم نشه چندتادونه خواننده دارن؟ (203076)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۴:۱۲
دیگه بدتر........ (202977)
ایران آباد
United States
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۴:۴۴
نمیدونم کی به اینا اجازه داده بخاطر منافع سیاسیشون از تهمت و دروغ ابایی نداشته باشن؟!!
! (202987)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۵:۱۶
همونایی که دروغ بزرگ تقلب را به خاطر قدرت و منافع شخصی علم کردند ! (203002)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۱:۳۶
تخلفات گسترده ی انتخاباتی سال 88 در ادامه ی تخلفات انتخاباتی سال 84 بود که برای به قدرت رسیدن معجزه ی هزاره صورت گرفت...! تخلفات گسترده, خاستگاه معجزه ی هزاره...!؟ (203134)
تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۵:۴۱
استغفرالله! بی حجاب پیاده شده؟؟؟! (203013)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۸:۱۴
این بنده خداها مقتداشون 8 سال جلوی 70 میلیون ادم دروغ میگفت و اب از اب تکون نمیخورد حالا از اینا دیگه چه توقعی میشه داشت؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! (203056)
کدو تنبل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۱:۱۲
این سایت جهان نیوز کلا تو کار توهمه.
قبل از این داستان روسری یه مصاحبه مفصل با کارگردان هوملند منتشر کرده بود که تکذیب شد و اون هم خیالی از آب در اومد!
پیشنهاد می کنم بهشون پیشنهاد کنید عوض کار خبری برن دنبال ساخت فیلمهای تخیلی. استعداد و مهارتشون برای این کار بسیار مناسب و حقیقتا خارق العاده است! (203125)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۰
تکذیبه رسمی از سمت ایشان داده نشده بود و یک جمله مبهم بود.
در ضمن مستندات مربوط به این مصاحبه منتشر شد. (203163)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۲۳:۳۷
ناف برخی از فعالان سیاسی را با دروغ بریده اند.چاره ای هم ندارند.چه بگویند؟ تفکرشان را به رخ خوانندگانشان بکشند؟ از اندیشه های سطح بالای راهبردیشان در اقتصاد وسیاست بگویند؟خلاصه چه بگویند؟چه دارند که بگویند؟اینها در این سطح نبودند. کوران حوادث وموج لمپنیسم وتوده گرایی 8 سال گذشته اینها را برکشید والا مور را چه رسد که طمع آسمان کند! دروغ تنها راهشان است. (203178)