به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۳۰۲۲۹۷

از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال چه خبر؟

از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال چه خبر؟
گروه جامعه:دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹ درباره آخرین تصمیمات علمی درباره واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال علیه کرونا در کشور توضیحاتی ارائه داد.دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹ درباره آخرین تصمیمات علمی درباره واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال علیه کرونا در کشور، گفت: برخی کشور‌ها واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲ سال را آغاز کرده‌اند. در عین حال واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال تقریبا در همه جا در حال انجام است و در کشور آمریکا و کشور‌های اروپایی توصیه شده که سنین ۱۲ تا ۱۷ سال هم علیه کرونا واکسینه شوند و مطالعات آن هم وجود دارد.

وی افزود: درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال یک‌سری مطالعات بین سنین ۵ تا ۱۲ سال در کشور‌هایی مانند آمریکا انجام شده که این اتفاق در یکی از مجلات معتبر پزشکی به نام نیوانگلند چاپ شده و نشان داده که هیچ عارضه‌ای نداشته و واکسن در این گروه می‌تواند موثر باشد. از آنجایی که این مطالعات در آمریکا بوده، معمولا واکسن فایزر را استفاده می‌کنند.

جماعتی ادامه داد: در عین حال واکسن سینوفارم هم در کشور‌های چین و امارات بر روی افراد ۳ سال به بالا مورد مطالعه قرار گرفته و چاپ شده است. در عین حال کشور‌های آمریکای جنوبی نیز افراد بالای ۳ سال را مورد مطالعه قرار داده و دیده اند که واکسن روی آن‌ها عارضه زیادی ندارد و می‌تواند کارا و موثر باشد.

وی درباره پروتکل‌های علمی ایران در زمینه سن واکسیناسیون علیه کرونا، گفت: ما فعلا اجازه واکسیناسیون را از سنین ۱۲ سال به بالا داده‌ایم. در عین حال برای واکسیناسیون سنین زیر ۱۲ سال منتظر مطالعات بیشتری هستیم، اما با توجه به اینکه تمام کشور‌های دنیا واکسیناسیون بالای ۱۲ سال را علیه کرونا توصیه کرده اند، ما هم آن را توصیه می‌کنیم.

جماعتی تاکید کرد: فعلا واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد زیر ۱۲ سال در دست بررسی است. ما منتظر مطالعات بیشتر و نتایج آن‌ها در این زمینه هستیم. فعلا تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال را توصیه نمی‌کنیم تا مطالعات بیشتری از جا‌های دیگر دنیا انجام شود تا اطمینان حاصل کنیم که این واکسیناسیون بی‌عارضه، کارا و موثر است. در این صورت بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها