به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۳۰۲۳۹۲

اهدای ۷۳ میلیون واکسن به کشورهای فقیر

اهدای ۷۳ میلیون واکسن به کشورهای فقیر
گروه بین الملل: معاون نخست وزیر کانادا در نشست سران گروه ۲۰ در رم متعهد شد که این کشور ۷۳ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه اهدا می‌کند.
 کریستیا فریلند،  گفت که کانادا میلیون‌ها دوز دیگر واکسن کرونا را به اقدام مشترک جهانی واکسیناسیون اهدا می‌کند، زیرا کشورهای ثروتمند در تلاش برای ارسال واکسن‌های بیشتر به کشورهای در حال توسعه برای کمک به کاهش تعداد بالای موارد ابتلا به کرونا هستند.فریلند  گفت که کانادا تعهد موجود خود را به کوواکس، (برنامه توزیع واکسن که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سایر گروه‌ها هماهنگ شده است)، با حدود ۷۳ میلیون دوز بیشتر، افزایش می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که واکسن‌های کرونا به راحتی در سراسر جهان در دسترس هستند.
این تعداد علاوه بر ۱۲۷ میلیون دوزی است که قبلاً توسط کانادا به کوواکس وعده داده شده بود.از ۷۳ میلیون دوز واکسن مورد تعهد کانادا، کانادا بلافاصله ۱۰ میلیون دوز مدرنا را به اتحاد اشتراک واکسن کمک خواهد کرد؛ محصولی که قبلاً به کانادا اختصاص داده شده بود و اکنون مجدداً در سایر کشورهای نیازمند توزیع می‌شود. سپس کانادا به کوواکس پول نقد عرضه خواهد کرد تا بتواند ۶۳ میلیون دوز دیگر را تا پایان سال ۲۰۲۲ تهیه کند که در مجموع تا ۲۰۰ میلیون دوز واکسن را شامل می‌شود.جدول زمانی برای خرید و تحویل این ۶۳ میلیون دوز مشخص نیست، اما فریلند گفت کانادا متعهد است این واکسن‌ها را به افرادی که به آن‌ها نیاز دارند، برساند.با وجود حمایت مالی کشورهای غربی، کوواکس برای تهیه واکسن‌ها با مشکل مواجه شده است، زیرا بسیاری از کارخانه‌های تولید واکسن، سفارش‌های کشورهای ثروتمند را تامین می‌دهند که دلار زیادی برای واکسن‌های خود پرداخت کرده‌اند.
موضوع برابری واکسن یکی از موضوعات اصلی در این گردهمایی دو روزه بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است.نشست سران در ایتالیا که اولین نشست بزرگ حضوری از زمان شروع همه‌گیری کروناست، همچنین برای رسیدگی به مسائل آب‌وهوایی و مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری مانند تورم و اختلالات زنجیره تأمین تشکیل شده است.
در حالی که کشورهای ثروتمند در تهیه واکسن‌های موثر و نجات‌بخش مانند واکسن‌هایی که توسط فایزر، آسترازنکا و مدرنا، ارائه شده‌اند، عملکرد خوبی داشته‌اند، کشورهای کم‌درآمد و متوسط ​​به‌طور مداوم با دسترسی به این واکسن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.در آغاز همه‌گیری، کوواکس برای توزیع عادلانه واکسن‌ها ایجاد شد، اما محدودیت‌های عرضه، ذخیره واکسن توسط کشورهای ثروتمند و مشکلات تحویل در کشورهای قاره آفریقا و جاهای دیگر، مانع آن شده است.
بر اساس تحقیقات گردآوری‌شده توسط گوردون براون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، که رهبری ائتلافی از رهبران سابق جهان را بر عهده دارد که از توزیع بهتر واکسن حمایت می‌کنند، کانادا، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا مجموعا بیش از ۲۴۰ میلیون مورد واکسن استفاده نشده دارند. در عین حال، کمتر از چهار درصد مردم در کشورهای کم درآمد به طور کامل واکسینه شده‌اند.
ماریو دراگی‌، نخست وزیر ایتالیا در مراسم افتتاحیه اجلاس‌ سران گروه ۲۰ با اشاره به هدف سازمان بهداشت جهانی برای دریافت حداقل یک دوز واکسن کرونا توسط همه افراد در سراسر جهان گفت: «این تفاوت‌ها از نظر اخلاقی غیرقابل قبول هستند و بهبود جهانی را تضعیف می‌کنند. ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا تا اواسط سال ۲۰۲۲ به ۷۰ درصد برسیم.»
در اوایل سال جاری، کانادا ۴۰ میلیون دوز واکسن به کوواکس تعهد داده بود، دولت کانادا همچنین بیش از ۵۰۰ میلیون دلار پول نقد برای کمک به کوواکس برای خرید ۸۷ میلیون دوز واکسن کرونا و بهبود روند تحویل آن اختصاص داده است.با این حال، طبق داده‌های دولت، کمتر از سه میلیون دوز ازواکسن‌هایی که کانادا اهدا کرده است، در واقع به مردم در فقیرترین کشورهای جهان رسیده است.


 
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها