به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۳۰۲۴۲۰

توافق بر سر تعیین حداقل نرخ جهانی مالیات

توافق بر سر تعیین حداقل نرخ جهانی مالیات
گروه بین الملل: رهبران گروه ۲۰ در نشست رم پس از بحث و تبادل نظر نسبت به تعیین حداقل نرخ مالیات برای شرکت‌های بزرگ در جهان به توافق رسیدند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از نشانه خوبی برای "اجرای عدالت در عصر دیجیتالی شدن" سخن گفت.
یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز این اقدام را تصمیمی توصیف کرد که می‌تواند به معنی واقعی کلمه "به رقابت زیانبخش شرکت‌های بزرگ برای پرداخت پایین‌ترین نرخ مالیات در جهان" پایان دهد.  
این تصمیم کشورهای بزرگ اقتصادی جهان امکان فرار مالیاتی شرکت‌های بزرگ وفراملیتی را که منجر به درآمدهای سرسام آور برای آنان می‌شود مسدود می‌کند.
بنا به این مصوبه برای شرکت‌های بزرگ بین‌المللی بدون در نظر گرفتن این که در کدام کشور جهان مستقر هستند، نرخ مالیات ۱۵ درصدی تعیین شده است. اگر شعبه‌ یا شرکت وابسته یک شرکت بزرگ در کشور دیگری مالیات کمتری بپردازد، کشور محل استقرار شرکت مادر می‌تواند ما به‌التفاوت مالیات را مطالبه کند.
نشست سران گروه ۲۰ روز شنبه  با بحث در باره در خواست ارسال واکسن کرونا به کشورهای فقیر کار خود را آغاز کرد.دراگی، نخست وزیر ایتالیا به عنوان میزبان در سخنرانی افتتاحیه خود به موضوع توزیع نابرابر واکسن در جهان اشاره کرد و گفت: «در حالی که ۷۰ درصد جمعیت کشورهای ثروتمند دست کم یک بار واکسینه شده‌اند این میزان در کشورهای فقیر تنها به سه درصد می‌رسد.»
نخست وزیر ایتالیا این موضوع را از نظر اخلاقی غیرقابل قبول خواند.


 
برچسب ها: ایتالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها