به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۳۰۲۴۶۵

چگونه سرماخوردگی می‌تواند سلامت چشم را به خطر اندازد؟

چگونه سرماخوردگی می‌تواند سلامت چشم را به خطر اندازد؟
گروه علمی:سرماخوردگی از جمله بیماری‌های ویروسی رایج در فصل سرماست که گاهی می‌تواند سلامت چشم فرد را به خطر اندازد.، صرف نظر از جایی که زندگی می‌کنید، فعالیت‌های روزانه یا میزان سلامتی هر فردی ممکن است تحت تاثیر ویروس سرماخوردگی یا آنفلوانزا قرار گیرد و هنگامی که هوا خشک و سرد است به راحتی آن را انتقال دهد.
 
افزایش تماس با افراد می‌تواند باعث سرماخوردگی شما شود. هنگامی که افراد آلوده سرفه یا عطسه می‌کنند، مخاط و میکروب‌ها در هوا یا در دست‌هایی که برای پوشاندن دهان آن‌ها استفاده می‌شود منتشر می‌شود. ویروس‌ها به راحتی از چشم به حلق و بینی می‌روند. عطسه، سرفه و تب همراه با سرماخوردگی یا آنفلوانزا نیز می‌تواند بر چشمان شما تاثیر منفی بگذارد. چشم‌ها ممکن است خشک و خسته باشند و ابتلا به عفونت چشم در زیر آب و هوا غیر معمول نیست. چشم‌های ما حساس هستند، بنابراین مهم است که به بهترین شکل ممکن از آن‌ها مراقبت کنیم، به خصوص در فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا. بسیاری از ما بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم صورت و چشمان خود را لمس می‌کنیم.در اینجا چند اثر رایج سرماخوردگی بر روی چشمان شما و نحوه جلوگیری از آن ارائه شده است.

چشم صورتی
یکی از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی مرتبط با سرماخوردگی و آنفلوانزا، ورم ملتحمه است که به عنوان چشم صورتی شناخته می‌شود. این وضعیت تحریک‌کننده می‌تواند در هر زمان و بدون اخطار بروز کند. برخی از عوامل مانند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا دود، باکتری در چشم و عفونت ویروسی می‌توانند باعث رنگ صورتی شوند. هنگامی که سرما خورده‌اید، به احتمال زیاد چشم صورتی شما ناشی از یک سویه ویروسی است.
نمونه‌ای از اینکه چگونه می‌توان به چشم صورتی مبتلا شد زمانی است که بچه‌ها (یا بزرگسالان) بینی خود را با دست پاک می‌کنند و سپس چشمان خود را می‌مالند. مراقب رفتار‌هایی مانند این باشید که می‌تواند ویروس‌ها را پخش کند. اگر شما یا کسی که از او مراقبت می‌کنید به چشم صورتی مبتلا شوید، به دنبال اپتومتریست باشید و به یاد داشته باشید، بسیار مسری است.

سوزش و خارش
چشم صورتی تنها چیزی نیست که می‌تواند باعث خارش و سوزش چشم شود. زمانی که سرما می‌خورید، تمام بدن شما آسیب پذیر است. گاهی اوقات، این سوزش و خارش می‌تواند ناشی از خشکی چشم باشد. به یاد داشته باشید، سرماخوردگی بدن شما را به سمت افراط می‌کشاند. برخی افراد تولید بیش از حد مخاط را تجربه می‌کنند که منجر به ترشح می‌شود و برخی افراد به اندازه کافی تولید نمی‌کنند.

وسوسه مالیدن خشکی چشم قوی خواهد بود! مالیدن چشم‌ها فقط خارش را بدتر می‌کند. به علاوه، اگر چشم شما آلوده است، می‌توانید آن را به چشم دیگر سرایت کنید. اگر علائم سوزش و خارش دارید، می‌توانید از کمپرس سرد یا از یک پارچه مرطوب نیز استفاده کنید. پیشنهاد دیگر مصرف غذا‌های غنی از امگا ۳ است. اسید‌های چرب امگا ۳ را می‌توان در ماهی‌های چرب، تخم کتان، تخم مرغ و گردو یافت. برای تسکین سریع، می‌توانید از قطره‌های چشمی غیر دارویی نیز استفاده کنید.

حساسیت به نور
یکی از علائم رایج سرماخوردگی سردرد‌های مکرر است. وقتی همه چیز شلوغ است، مغز شما واقعا تاثیر را احساس می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، چشمان شما می‌توانند به نور حساس شوند. در این مورد کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید جز اینکه شبیه خون‌آشام شوید و از نور دور بمانید. کاهش زمان استفاده از دستگاه‌های دیجیتال در هنگام بیماری نیز می‌تواند کمک کننده باشد. تمرکز بیش از حد بر روی صفحه نمایش‌های کوچک و فونت‌های کوچک پتانسیل ایجاد خستگی چشم را داشته و حتی ممکن است باعث سرگیجه شود.
معاینه چشم می‌تواند علائم اولیه آنفلوانزا را تشخیص دهد و به شما کمک کند در ماه‌های زمستان سالم بمانید.
برچسب ها: سرماخوردگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها