به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب : ۳۰۲۴۸۹
آجورلو: نباید انتظار داشت فرآیند 40 ساله یک روزه حل شود

در استقلال بالای هزار میلیارد درآمد کسب می کنیم

گروه ورزشی: آجورلو مدیرعامل آبی های پایتخت معتقد است در صورت خصوصی سازی و کمک صدا و سیما، بالای هزار میلیارد تومان برای استقلال درآمدزایی می کند.
در استقلال بالای هزار میلیارد درآمد کسب می کنیم
پس از اخبار جنجالی که مبنی بر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا مطرح شد، مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال به همراه صدری سرپرست پرسپولیس در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حاضر شده و در مورد بحث صدور مجوز حرفه ای دو تیم به صحبت پرداختند.
 
* امروز درباره یک موضوع جدی صحبت کردیم
در ابتدا عرض می‌کنم که خدا را شکر مجوزی که لازم بود، صادر شد. به همه هواداران عزیز تبریک عرض می‌کنم. از وزیر محترم و معاونین محترمشان و برادر عزیزمان آقای عزیزی خادم و بهاروند و تک تک دوستان مثل مصطفوی و کمیته استیناف تشکر می‌کنم. امروز درباره یک موضوع جدی صحبت کردیم.
 
* AFC پنج معیار برای صدور مجوز در نظر گرفت
برای اینکه مردم مطلع باشند که موضوع چیست، کنفدراسیون فوتبال آسیا 5 معیار برای صدور مجوز حرفه ای دارد. اول معیار ورزشی است مانند گزارشات پزشکی و برنامه های آموزشی بازیکنان پایه و بزرگسالان. معیار دوم زیر ساخت است. مانند استادیوم ها، امنیت ورزشگاه، نور و... است. معیار سوم نیز مدیریتی و پرسنلی است. مانند مدیرعامل، افسر مالی، افسر رسانه، پزشک و فیزیوتراپ است. معیار چهارم حقوقی است. اساسنامه، مدارک مالکیت، لیست سهامداران، چارت تشکیلاتی و لیست اعضای هیئت مدیره است. معیار پنجم نیز صورت حساب های مالی است. این پنج معیار حدودا 600 فرم دارد که بیش از هزار صفحه است. مهلت دریافت مجوز و طی کردن فرآیند از اوایل خرداد تا 10 مهر ماه بود.
 
* معاون حقوقی و پارلمانی دنبال کارهای واگذاری است
من مایل نیستم درباره گذشته صحبت کنم و باید درباره آینده صحبت کنم. ما تیم شبانه روزی گذاشتیم و 600 فرم را پر کردیم. فکر نمی کنم که مشکل خاصی داشته باشیم. ممکن است مصاحبه ما منجر به این شود که این فرآیندی که جلو رفته ایم، به سمتی ببرند که به مشکل بخوریم. طبیعتا جلسه ما باید جلسه ای باشد که به سمت خوشحالی هواداران پرسپولیس، استقلال، تراکتور و اهالی فوتبال باشد. طبیعتا مشکلاتی بوده است که ممکن است درباره مدیریت وزارت درخصوص مالکیت دو باشگاه باشد. آقای سلطانی فر زحمت کشیده بودند و فرآیند واگذاری را دنبال کرده بودند و آقای سجادی هم این فرآیند را دنبال کردند و به تصویب رئیس جمهور آقای رئیسی رسید و الان آقای دکتر دهقان معاون حقوقی و پارلمانی این کار را دنبال می کنند که این کار انجام بشود و یعنی واگذار شود.
 
* نباید بگویند فرآیند ۴۰ ساله را امروز انجام دهید
به نظرم می‌رسد که ما باید جنبه امیدبخش به فوتبال کشور را در نظر داشته باشیم. اگر قرار باشد که با اخبار و فضای مجازی و ... که البته خوب هستند، بخواهیم به مردم شوک بدهیم، درست نیست. بعضی از هواداران همانطور که آقای صدری گفت، راهی بیمارستان شدند و نگران بودند. صدا و سیما و رسانه‌ها و فضای مجازی باید به آرامش فوتبال ایران کمک کنند. که امروز استقلال، پرسپولیس و تراکتور در این فضا هستند. به نظرم اینجایی که پاشنه آشیل همه در فوتبال است، نه مقصرش ما هستیم و نه پرسپولیس. نباید فرآیند ۴۰ ساله را بگوییم امروز شما به تنهایی باید جواب دهید. می‌خواهید مشکل را تمام کنید؟ دست به دست هم بدهیم. نمی‌شود همه فوتبال را از صدری، زنوزی و ... بخواهیم. این یک همیت ملی می‌خواهد.
 
* عهدی که با خودم بسته بودم را شکستم
من نمی خواستم مصاحبه کنم. قصد داشتم چند کار (برای استقلال) انجام دهم و بعد در محضر مردم تشرف پیدا کنم و بگویم مردم عزیز، ولی نعمتان ما، ما این کارها را برای شما انجام داده ایم. ولی احساس کردم امروز هواداران استقلال نگرانند. به همین جهت عهدی که با خودم بستم را شکستم و مصاحبه کردم. اولا من از کمیته بدوی شامل آقایان عباسی و اولیایی تشکر می کنم. آنها به ما گفتند شما عیب دارید. باریکلا به شما که به من عیبم را گفتید. من از کمیته استیناف ممنونم که به ما فرصت داد تا عیبمان را برطرف کنیم. کفایت می کند. لازم نیست جار و جنجال کنیم و مردم را اذیت کنیم.

* اجازه بدهید از فرصت 3 ماه کمیته استیناف استفاده کنیم
به هواداران عزیز عرض می کنم. دو روز پس از اینکه من آمدم گفتند 4، 5 روز بیشتر فرصت ندارید. من تیمی آوردم که تا ساعت 5 صبح کار می کردند. اجازه بدهید به گذشته هم خرده نگیریم. اشکالی ندارد که به من مشکلات تیم را دیر گفته اند. من خودم را در آن 3، 4 روز تجهیز کردم. همکارانم من بیش از هزار صفحه فرم را تهیه کردند. مهم این است به من گفتند شما اشکال دارید و برای اداره باشگاه باید این کارها را بکنید. استیناف به ما 3 ماه فرصت داده است. اجازه بدهید در فرمت های موجود بتوانیم این ابهامی که وجود دارد را برطرف کنیم. 
 
* مشکل استقلال و پرسپولیس خصوصی سازی است
اما شما اگر منتظرید که یک شبه من و آقای صدری مشکل فوتبال را حل کنیم، من به شما می گویم باید چکار کنیم. آقایان اهالی فوتبال، مسئولین کشور، آقایان رئیسی، اژه ای، قالیباف می خواهید 60، 70 میلیون جمعیت ایران که طرفدار تیم های ایرانی هستند احترام بگذارید؟ همانطور که به شهرستان ها می روید، یک روز جمعه هم بیایید و ببینید آقای صدری چه می گوید؟ مثلا کسی دشت مغان را تصاحب کرده و یا کارخانه ای که بسته شده را باز می کنید و مشکل آن را برطرف می کنید، بیایید ببینید مشکل پرسپولیس چیست؟ مشکل ایشان خصوصی سازی است. از روزی که آمده ام، یک بار هم سر تمرین تیمم نرفته ام چون آن را به فرهاد مجیدی سپرده ام چون بهترین انتخابم بود. اگر قراردادش یک ساله بود، آن را سه ساله بسته ام. اگر عدد قراردادش کم بود، 3 برابر کردم. آقای مجیدی برای من یک فرد ممتاز است و هواداران هم او را می خواهند، مستقر کردم و گفتم برو کار فنی را انجام بده و کار اقتصادی برای من است. اجازه بدهید ثروتی که آقای صدری در پرسپولیس دارد و من به عنوان خدمتگزار کوچک استقلالی ها بتوانم از ثروت موجود زیر پایشان است، آن را تولید کنم و آنها را ثروتمند کنم.
 
* ما می توانیم برای استقلال تولید ثروت کنیم
ما سال قبل قراردادی داشتیم و می گفتند شما 80 میلیارد تومان می ارزید. من به آقای صدری گفتم می توانیم بالای هزار میلیارد درآمد کسب کنیم. نه از اسپانسر مشترک بلکه از فرصت های موجودمان می توانیم پول دربیاوریم. اگر من و آقای صدری بتوانیم کف 500 میلیارد و سقف هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم، می توانیم استادیوم بسازیم، فرآیندی که مردم و مسئولین برای خصوصی سازی نگرانش هستند را حل می کنیم. بجای اینکه امروز که هواداران بابت کسب مجوز خوشحال شدند، می خواهم این 3 ماه فرصت را تلاش کنیم و بعد از 3 ماه صحبت کنیم و بعید می دانم سال آینده ما و پرسپولیس مشکلاتی داشته باشیم. امسال ما می خواهیم تولید پول را انجام دهیم، تولید ثروت.
 
* از محتوای غیرزنده استقلال بالای هزار میلیارد درآمد کسب می کنیم
من در مورد اسپانسر صحبت نمی کنم. ما نمی خواهیم چیزی را بفروشیم. ما می خواهیم تولید ثروت کنیم. باید شبانه روز کار کنیم و از آن فضای ظرفیت های موجود استقلال تولید پول کنم. آیا می توانم؟ بله. همانطور که آقایان عزیزی خادم و بهاروند پذیرفتند که تبلیغات محیطی را واگذار کنند، 150 میلیارد درآمد کسب کنیم. یعنی 2 برابر پولی که سال گذشته اسپانسر ما پرداخت کرده است. من از آقای جبلی (رئیس سازمان صدا و سیما) خواهش می کنم ما از فرصت های محتوایی مان پول تولید کنیم. چرا ما باید از فرصت های محتوایی صدا و سیما پول تولید نکنیم؟ من قول می دهم از محتوای غیرزنده فوتبال استقلال بالای هزار میلیارد تومان پول دربیاورم. اگر هزار میلیارد درآمد کسب کنم، سال بعد آقای اولیایی من را بدهکار می داند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها