به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۰۲۶۲۷

تغییرات مهم در پروتکل‌های کرونایی سفر

تغییرات مهم در پروتکل‌های کرونایی سفر
گروه اقتصادی: براساس آخرین پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی برای همه بخش‌های اقتصادی کشور از جمله حوزه حمل و نقل با توجه به توسعه واکسیناسیون تغییر کرده است.
به گزارش ایسنا، براساس مکاتبات صورت گرفته وزارت بهداشت با دیگر دستگاه‌های اجرایی با توجه به توسعه واکسیناسیون عمومی و اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا برخی از پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله حمل و نقل تغییر کرده است که شامل حمل و نقل درون شهری و برون شهری و در بخش‌های حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی است.

براساس این پروتکل‌های ابلاغ شده محدودیت ظرفیت حمل مسافر توسط قطار، اتوبوس و هواپیما با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون عمومی و براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در نظر گرفته خواهد شد که در تبصره ۱ مصوبه اخیر آمده است که پذیرش مسافر در سفرهای برون شهری (شناورها، اتوبوس‌ها و قطار) حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت خواهد بود تا زمانی که پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از ۸۰ درصد برسد و در آن زمان ظرفیت پذیرش در این بخش‌ها به ۱۰۰ درصد خواهد رسید اما در هواپیما پذیرش مسافر ۱۰۰ درصد است. البته کوپه‌های قطار برای خانواده‌ها شامل محدودیت مذکور نیست.

در بخش‌های دیگر پروتکل ابلاغ شده رعایت فاصله گذاری بین افراد در پایانه‌های مسافری و دیگر حوزه‌های مرتبط با حمل و نقل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک و غیره اشاره شده است همچنین مسافران و گردشگران در ناوگان حمل و نقل برون شهری باید شرایط و پروتکل‌ها را رعایت کنند که در بخش‌های مختلف متفاوت است.
به عنوان مثال مسافران در پروازهای داخلی باید نتیجه تست PCR منفی حداکثر ۷۲ ساعته یا کارت واکسن داشته باشند اما در پروازهای خارجی ضمن ارائه تست PCR منفی حداکثر ۹۶ ساعته داشتن کارت واکسن هم ضروری است.

در سفرهای زمینی و دریایی داخلی نیز پروتکل‌ها مانند پروازهای داخلی و در سفرهای دریایی خارجی پروتکل‌ها مانند پروازهای خارجی در نظر خواهد شد.در این پروتکل جدید ابلاغی به بخش‌های دیگر مانند غربالگری، مراقبت و بازتوانی، اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند ضدعفونی و گندزدایی اماکن اشاره شده که بخش حمل و نقل هم در آن مورد تایید شده است.این پروتکل‌ها از ابتدای آذرماه امسال قابل اجرا بوده و در همه بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی در قالب طرح مدیریت هوشمند کرونا به اجرا در خواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها