به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۳۰۲۶۳۶

نصب بیش از ۳۸ میلیون تلفن ثابت در کشور

نصب بیش از ۳۸ میلیون تلفن ثابت در کشور
گروه اقتصادی: ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به ۳۴.۴۲ درصد رسیده و مجموع ۳۸ میلیون خط منصوبه را شامل می‌شود که بیش از ۳۶ میلیون از این خطوط منصوبه، مربوط به شرکت مخابرات است.به گزارش ایسنا،‌ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۳۴.۴۲ درصد است که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCPها و شرکت‌های Servco به میزان ۳۸ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۴۳ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۱۸۱ خط دایری را شامل می‌شود.

طبق این آمار،‌ تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۶۸ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۹۵ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۸۸۰ هزار و ۷۳ خط منصوبه روستایی می‌شود. تعداد خطوط دایری مخابرات نیز به مجموع ۲۸ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۲۳ رسیده که شامل ۲۴ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۷۸۰ خط دایری شهری و سه میلیون و ۹۷۵ هزار و ۸۴۳ خط دایری روستایی می‌شود. 

همچنین اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP، مجموع یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۳۶۰ خط منصوبه و ۳۵۸ هزار و ۲۴۳ خط دایری را شامل می‌شود. شرکت‌های Servco نیز مجموع ۱۱ هزار و ۳۱۵ خط تلفن ثابت دارند.
در حوزه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۲۷۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به سه میلیون و ۹۷۵ هزار و ۸۴۳ می‌رسد. همچنین تعداد تلفن همگانی ۹۲ هزار و ۲۷۶ عدد و تعداد تلفن‌های همگانی جاده‌ای ۱۹۹۶ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) نیز ۵۵.۶۴ است.
برچسب ها: تلفن ثابت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها