به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۳۰۲۷۳۲
کرونا با تقویم جلو نمی‌رود

بازگشایی مدارس با دستورالعمل انجام نمی‌شود

بازگشایی مدارس با دستورالعمل انجام نمی‌شود
گروه جامعه: عضو کمیته علمی کرونای وزارت بهداشت اظهار داشت: لازم است بازگشایی‌های پس از تعطیلات و دورکاری کرونا به‌صورت تدریجی، با تأنی و درنگ بیشتری انجام گیرد و از بازگشایی‌های بدون برنامه، یک‌دفعه‌ای و هیجانی پرهیز شود.
 
به گزارش  ایرنا، دکتر مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست و عضو کمیته علمی کرونای وزارت بهداشت افزود: روش مناسب برای بازگشایی این نیست که تاریخ تقویمی را ملاک قرار دهیم و بر اساس آن از یک زمان مشخص اقدام به بازگشایی کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: کرونا با تقویم جلو نمی رود تا ما در زمان خاص، کار مشخصی مانند بازگشایی مدارس یا دانشگاه ها را انجام دهیم. اقداماتی مانند بازگشایی ها باید به شکل پویا،  علمی و با رصد دقیق و روزانه آمارهای وزارت بهداشت و درمان از کرونا انجام شود.وی تاکید کرد که روزانه باید وضعیت کشور یا هر منطقه به دقت رصد شود تا در صورت فراهم بودن شرایط، بازگشایی ادامه یابد.  اگر شرایط تغییر یافت برنامه‌ها را باید متوقف کنیم.  به عبارت دیگر، قطعیت دادن بازگشایی ها به زمان خاص، قدری نگران کننده و خطرناک است.
 
یونسیان افزود: اگر مشاهده کردیم که تصمیم اتخاذ شده، مناسب نبوده یا تغییر شرایط باعث نامناسب شدن آن شد، در اولین فرصت باید جلوی آن اقدام گرفته و برنامه جایگزین بر اساس مستندات علمی اخذ و اجرایی شود.
بازگشایی مدارس با دستورالعمل انجام نمی‌شود؟؟؟؟؟ ادامه داد: نباید تصور کنیم که فقط با صدور نامه و دستورالعمل می‌توان به هدف بازگشایی ایمن مدارس رسید و همه دانش آموزان را به مدرسه آورد.
 
یونسیان، تعامل با خانواده‌ها را شرط اصلی بازگشایی مدارس اعلام کرد و گفت: با تعامل مناسب و سازنده با اولیای دانش آموزان می‌توان آنان را قانع کرد که فرزندان خود را به مدرسه بیاورند یا کماکان از روش آموزش مجازی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان هم باید دغدغه، نگرانی و مشکلات معلمان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان را به طور کامل بشنوند و برای رفع آنها اقدام سریع و عاجل کنند، اگر این کار انجام نشود، شاهد تبعیت کامل و مناسبی از سوی اولیای دانش آموزان نخواهیم بود.این اپیدمیولوژیست افزود: در صورتی که تعامل مناسب با خانواده‌ها انجام  و پروتکل‌های بهداشتی هم به دقت رعایت شود، زمینه بازگشایی مدارس فراهم می‌شود، در غیر این صورت احتمال مقاومت مردم در مقابل برخی اقدامات و فعالیت های مسئولان وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فضای مناسبی باید فراهم شود تا دغدغه های طرفین را شنید، گفت: این موارد شامل مسئولان مدارس، معلمان، اولیای دانش آموزان و سایر مسئولان می‌شود و همه آنها باید گفتمان شفاف چند طرفه داشته باشند.یونسیان ادامه داد: همه باید در جریان این گفتمان سازنده قرار داشته باشند تا بعد از آن به یک تصمیم معقول و عقلانی برسند و همه آن را اجرا کنند.

؟؟؟؟؟ با اشاره به اینکه گفتمان شفاف، متعادل و صریح، کمتر مشاهده شده است، افزود: اینکه تنها با صدور دستورالعمل، ابلاغیه و نامه بخواهیم موانع را برطرف کنیم، شدنی نیست. انجام این قبیل اقدامات لازمه کار است اما برای رسیدن به هدف، کافی نیستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها