به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۳۰۲۸۶۵

روسیه به دنبال ساخت پایگاه هوایی در سوریه

روسیه به دنبال ساخت پایگاه هوایی در  سوریه
گروه بین الملل: روسیه به دنبال ساخت دو پایگاه هوایی دائمی در شمال غربی سوریه است.
روسیه در نظر دارد یک پایگاه هوایی بزرگ در نزدیکی فرودگاه «صارین» در «عین العرب» و پایگاه دیگری در «قامشلی» تاسیس کند. «الکسی لئونکوف» کارشناس نظامی روسیه نیز تاکید کرد که بمب افکن‌های آمریکایی قادر به نابودی سامانه پدافند هوایی روسیه مستقر در سوریه نیستند.
لئونکوف  گفت: هر چیزی که به سمت ما پرواز می‌کند را ساقط خواهیم کرد، حتی قبل از اینکه بمب افکن‌ها به مواضع خود برسند و بمب‌ها را پرتاب کنند. سیستم پدافند هوایی ما با موفقیت موشک‌های کروز ایالات متحده را در سوریه در سال ۲۰۱۸ سرنگون کرد.برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که روسیه ۲۰ فروند جنگنده خود را به سوریه اعزام کرده است.در همین حال تلویزیون نیروهای مسلح روسیه از رزمایش هوایی خلبانان سوریه با مشارکت نیروی هوایی روسیه خبر داد. خلبانان نظامی سوریه با مشارکت نیروی هوایی روسیه رزمایش هوایی را با جنگنده‌های سوخو۲۴ انجام دادند. این جنگنده‌ها در بسیاری از حملات علیه تروریست‌ها در سوریه شرکت داشته‌اند و خلبانان آن بسیار با مهارت و کارکشته هستند.هدف از این رزمایش تقویت تعامل با ابزارهای اطلاعاتی و شناسایی به ویژه داده‌های ماهواره‌ای و پهپادها است. بیشتر فعالیت‌های این رزمایش از فرودگاه T-۴ انجام می‌شود.


 
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها