به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۳۰۲۹۱۳

دوربین پرچمدار Z۹ نیکون بدون شاتر مکانیکی

دوربین پرچمدار Z۹ نیکون بدون شاتر مکانیکی
گروه فناوری:سنسور جدید نیکون Z۹ می‌تواند شروع یک تغییر بزرگ در عکاسی باشد. نیکون اخیراً از دوربین پرچمدار جدید خود با نام Z۹ رونمایی کرد. این دوربین اولین دوربین بدون آینه نیکون است که برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است. این دوربین با ویژگی‌ها و مشخصات جالبی که برای استفاده در زمینه‌های سخت عکاسی، ورزش، طبیعت، پرندگان و هر مورد دیگری که نیاز به دوربین حرفه‌ای عکاسی دارد طراحی شده است.

دوربین Z۹ فوق العاده سریع و با وضوح بالای نیکون، ۵۵۰۰ دلار قیمت دارد و اولین دوربین نیکون است که شاتر مکانیکی سنتی را حذف کرده و به کاربر اجازه می‌دهد که به سطوح جدیدی از سرعت و عملکرد فوکوس خودکار دست یابد.

سرعت بیشتر، مخصوصاً برای عکاسان ورزشی عالی است. اما جالب است به این فکر کنیم که در آینده از این فناوری می‌توان برای دوربین‌های سنتی نیز استفاده کرد. این ممکن است اولین گام به سوی دوربین‌های با فرمت بزرگ‌تر باشد که از هوشمندی محاسباتی استفاده می‌کنند، چیزی که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، سال‌ها است که از آن استفاده می‌کنند.

نیکون هیچ اشاره‌ای به مواردی مانند عکاسی محاسباتی برای عکس‌های سبک HDR یا بافر چرخه‌ای که گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند نکرده است. اما سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی فول فریم جدید CMOS، حداقل از نظر طراحی هسته، فاصله چندانی با آنچه سال‌ها در گوشی‌ها موجود است، ندارد. این نوع ساختار از معماری ساندویچی سنسور، برد منطقی و RAM اختصاصی استفاده می‌کند که سرعت خواندن فوق‌العاده بالایی را به همراه دارد.
برچسب ها: دوربین عکاسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها