به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۰۲۹۷۲

امیرعلی دانایی: با «رخ به رخ» دوباره برگشتم

امیرعلی دانایی: با «رخ به رخ» دوباره برگشتم
گروه فرهنگی: امیرعلی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضور دوباره در تلویزیون آن هم در برنامه «رخ به رخ» توضیح داد.برنامه گفتگو درامای «رخ به رخ» با اجرای امیرعلی دانایی و تهیه‌کنندگی مهدی بابایی جمعه هفتم آبان ماه دومین قسمت خود را روانه آنتن شبکه دو سیما کرد.

امیرعلی دانایی که میزبانی این معاشرت دو نفره و آرام را برعهده دارد پس از یک دوره دوری از فضای سینما و تلویزیون حال دوباره و در قامت یک مجری به قاب تلویزیون بازگشته است و به نوعی واقعا میزبانی می‌کند.
مجری «رخ به رخ» با اینکه خود یک بازیگر است و آموخته موقعیت‌های مختلف را بازی و جای شخصیت‌ها و کاراکترهای گوناگون زندگی کند اما در این برنامه خود واقعی امیرعلی دانایی را به نمایش می‌گذارد؛ او مانند یک صاحبخانه گفتگو را شروع می‌کند، به صحبت‌های مهمان خود با دقت گوش می‌دهد و منتظر نیست که صحبت‌های مهمانش به پایان برسد و او سوالات از پیش تعیین شده خود را طوطی‌وار عنوان کند.به همین دلیل با پخش دومین برنامه از این گفتگودراما سراغ امیرعلی دانایی رفتیم تا درباره تجربه اجرا در چنین برنامه‌ای با او صحبت کنیم.

به دلیل فوت مادرم دو سال از فضای سینما و تلویزیون دور بودم
امیرعلی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون و میزبان برنامه «رخ به رخ» در گفتگو با خبرنگار صبا، درباره تجربه اجرا در این برنامه خود گفت: من به دلیل فوت مادرم دو سال از فضای سینما و تلویزیون دور بودم و زمانی که تصمیم گرفتم دوباره فعالیت خود را شروع کنم پیشنهادهایی برای بازی در کارهای مختلفی داشتم اما وقتی پیشنهاد اجرا در این برنامه از سوی مهدی بابایی تهیه‌کننده کار به من داده شد و پس از بررسی محتوا و مسیری که قرار است برنامه در پیش بگیرد متوجه شدم که «رخ به رخ» می‌تواند شروع خوبی برای بازگشت و ارتباط با مردم باشد.

او ادامه داد: علاقه‌ام به این برنامه زمانی بیشتر شد که متوجه شدم «رخ به رخ» یک فضای تئاتری هم دارد و حرکت ما در دکور و بخش‌های متفاوت برنامه که با رسیدن به هر بخش شکل گفتگو نیز تغییر می‌کند برای من جذابیت بیشتری پیدا کرد و درنهایت پذیرفتم در این کار حضور داشته باشم و امیدوارم که مخاطب نیز بتواند با برنامه ارتباط خوبی برقرار کند.

قصد داشتم با «رخ به رخ» خودم را بسنجم
این بازیگر در پاسخ به این پرسش که باتوجه به دور بودن از فضای تلویزیون، سینما و سریال‌های نمایش خانگی، چه شد که سینما و سریال‌ها را انتخاب نکرده و وارد فضای جدید دیگری به‌عنوان مجری شده است، بیان کرد: اولین دلیل، تفاوت بسیار زیاد برنامه با دیگر تاک‌شوهای تلویزیون بود به صورتی که حتی دکور برنامه نیز این تفاوت را نشان می‌داد و همچنین قصد داشتم در فضای جدید خودم را بسنجم تا بتوانم پرتلاش‌تر کار کنم. همچنین در سناریوی برنامه فضای روان‌شناسی وجود دارد و به بیانی دیگر می‌خواستم خودم را در کفه‌ ترازو بگذارم. بالاخره کارهای مختلفی پیشنهاد می‌شود که ممکن است بعضی از آن‌ها مطابق سیاست‌های کاری خود فرد نباشد، اما ممکن است در این میان کاری پیشنهاد شود که تجربه‌ای هم در زمینه آن نداشته باشیم اما حس کنیم این‌جا دقیقاً همان‌جایی‌ست که گام بعدی را برمی‌داریم.

او افزود: احساس خوبی دارم از این‌که تیم درستی این برنامه را هدایت می‌کند و کاری‌ست که می‌تواند تاثیرگذار باشد به ویژه این روزها که تاک‌شوهای بسیاری در حال ساخت و انتشار است؛ البته من قضاوتی درباره آن‌ها ندارم و نمی‌خواهم آن‌ها را مقایسه کنم اما احساس کردم که می‌توان فضای متفاوتی را تجربه کرد. امیدوارم انتخابی که کردم در درازمدت این را به خودم نشان دهد که انتخاب درستی بوده‌است.

سعی ما ایجاد یک فضای سالم و دور از حاشیه است
دانایی درباره اینکه این روند چه میزان با روحیات او هم‌سو و چه‌میزان روی او به‌عنوان مجری، تاثیرگذار و چالش‌برانگیز بوده است، توضیح داد: برای من و تیم کاری‌مان اهمیت زیادی داشت تا بتوانیم با یکدیگر هم‌فکر شویم و برنامه باری به همراه داشته‌باشد و مانند روال برنامه‌های گذشته‌ تلویزیون یا فضاهای دیگر، این‌گونه نباشد که مهمان‌ها دعوت شوند و فقط به سوالات زرد از پیش مشخص شده، پاسخ دهند.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم که چرا یک برنامه باید به گونه‌ای باشد که روی نقاط ضعف هنرمندان یا به‌طور کلی افراد تکیه کند و باعث رنجش و ناراحتی آن‌ها شود؟ منظورم این نیست که فقط به نقاط مثبت و محسنات مهمان بپردازیم، اما می‌توان فضایی سالم و دور از حاشیه ایجاد کرد. تیم و اتاق فکر برنامه ما نیز برای رسیدن به چنین هدفی تلاش می‌کند و به همین دلیل سعی کردم تا در زمینه‌های مختلفی مطالعه کنم، اما باید در نظر گرفت که مسیر گفتگو به مهمان نیز بستگی زیادی دارد چراکه در چنین برنامه‌ گفتگومحوری سعی بر این بوده که سوالات غیرتکراری و خوبی در زمینه‌های مختلف مطرح شود. بخش‌هایی از این سوالات روان‌شناسی، کاری و… است و به‌ هر ترتیب برای من هم این چالش را داشته‌است. همچنین در اتاق فکر برنامه من سعی بر این دارم که بر حسب مهمان‌مان، مطالعاتی داشته‌باشم که با مهمان آشنا شوم تا گفتگو شکل جذابی به خود بگیرد.

یک برنامه جای بازجویی یا مجیزگویی نیست
مجری «رخ به رخ» درباره بازخورد مهمانان بعد از حضور در برنامه، دیدن دکور و سپس قرارگیری در سیرِ گفتگو عنوان کرد: تا به‌ این‌جای کار، مهمانان این سبک سوالات و دکوراسیون را خیلی دوست داشتند. یک کلمه‌ مشترک میان همه‌ آن‌ها وجود دارد و آن هم «متفاوت» بودن برنامه است. دکور و سوالات خیلی در این مساله اهمیت دارد همچنین پیش از شروع برنامه ما گفتگوی بسیار کوتاهی را با مهمانان پیش می‌بریم و این مساله برای آن‌ها جذابیت دارد. موضوعی که مورد اهمیت است، تلاشی‌ست که از طرف تیم برنامه «رخ به رخ» می‌شود تا افراد با حال خوب مهمان ما شوند و با حال خوب بروند، نه این‌که در زمان حضورشان احساس بدی داشته باشند یا آزار ببینند. به‌عقیده‌ من برنامه‌ها جای مچ‌گیری و بازجویی نیستند هرچند برنامه، روند مجیزگویی نیز ندارد.
او افزود: در این برنامه بیشتر سعی می‌شود وجه درونی آدم‌ها نشان داده‌شود تا روی نقاط ضعف‌شان تأکید شود. تا حدی که تمایل داشته باشند می‌توانند با ما حرکت کنند و اگر نه، ادامه ندهند و فشاری روی آن‌ها نیست و انسیه افضلی مشاور روانشناس برنامه به همراه نویسنده بسیار در این روند به ما کمک می‌کنند.

دانایی در پایان درباره فعالیت‌های دیگر خود بیان کرد: در حال بررسی چند پیشنهاد هستم. نمی‌دانم کدام را می‌پذیرم اما فعلاً در حال مطالعه آن‌ها هستم. سینما همیشه اولویت من بوده‌ است، اما اگر سریالِ خوبی هم پیشنهاد شود، حتماً خواهم می‌پذیرم. به ویژه که این روزها سریال‌های نمایش خانگی به‌خوبی دیده می‎‌شوند و مخاطبان هم آن‌ها را دوست دارند. اما هنوز قرارداد هیچ کاری را امضا نکرده‌ام.
برچسب ها: امیرعلی دانایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها