به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۳۰۳۰۵۸

سخنگوی مقاومت: احمد مسعود در افغانستان است

سخنگوی مقاومت: احمد مسعود در افغانستان است
گروه بین‌الملل: مسئول روابط خارجی جبهه پنجشیر ضمن رد ادعای حضور احمد مسعود در تاجیکستان، گفت: رهبر جبهه پنجشیر در افغانستان حضور دارد.
پیش از این «کبیر واثق» معاون پیشین والی پنجشیر گفته بود: احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در حال حاضر در تاجیکستان حضور دارد. «علی میثم نظری» در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» افزود: رهبر جبهه پنجشیر در حال حاضر در تاجیکستان است، اما در برخی مواقع به افغانستان سفر کرده و با نیروهای مقاومت در این کشور دیدار می‌کند. نظری در واکنش به این ادعای کبیر واثق، معاون پیشن والی پنجشیر درباره حضور احمد مسعود در تاجیکستان گفت: دلیل انتشار این گزارش مشخص نیست و واثق سخنگو و نه نماینده جبهه پنجشیر نبوده و هیچ ارتباطی با احمد مسعود ندارد. وی تاکید کرد که احمد مسعود در حال حاضر در افغانستان است و این طبیعی است که برای دیدار از کشورهای مختلف سفرهایی را انجام دهد.  نظری در گفت‌وگو با بخش انگلیسی «صدای آمریکا» هم وجود اختلاف در جبههٔ پنجشیر را رد کرده و گفت که جبهه مقاومت تنها یک رهبر دارد و آنهم احمد مسعود است. وی در واکنش به تشکیل جبهه مقاومت ملی از سوی چهره‌های سیاسی نیز گفت: این حق این افراد است که از جبهه پنج شیر حمایت یا رد کنند، اما یگانه جبهه مقاومت در حال حاضر به رهبری احمد مسعود است که در افغانستان حضور فیزیکی داشته و علیه طالبان، داعش و القاعده در حال نبرد است.  مسئول روابط خارجی جبهه پنجشیر، در‌باره افتتاح دفتر این جبهه در آمریکا نیز گفت: دفتر جبهه مقاومت در آمریکا از سوی ارگانهای مختلف این کشور تایید شده و این افتتاح این دفتر در ایالات متحده کار آسانی نبوده است. 

فرمانده ارشد طالبان به هلاکت رسید

در حمله بمبگذاری و مسلحانه به بیمارستان نظامی کابل که به کشته و مجروح شدن افراد زیادی انجامید، یکی از فرماندهان نیروهای وی‍ژه طالبان نیز کشته شده است.
به گفته یک مقام وزارت صحت که نخواست نامش فاش شود، دست کم ۱۹ نفر در حمله روز گذشته به بیمارستان اصلی نظامی کابل کشته شدند. حمدالله مخلیس، یکی از اعضای شبکه حقانی تندرو و از افسران نیروهای ویژه، ارشدترین شخصیتی است که از زمان تصرف کابل توسط طالبان کشته شده است. حمدالله مخلص زمانی که متوجه حمله به  «شفاخانه سردار داود خان» شد بلافاصله به محل حادثه شتافت و در درگیری تن به تنی که در این بیمارستان اتفاق افتاد، کشته شد. نیروهای ویژه طالبان در پاسخ به این حمله با یک هلیکوپتر آمریکایی در پشت بام ساختمان مستقر شدند. اگرچه داعش و طالبان هر دو شبه نظامیان تندرو و اسلامگرایانی سنی هستند، اما در جزئیات مذهب و استراتژی تفاوت دارند. داعش از زمان تسلط طالبان، چهار حمله انجام داده است. این بیمارستان که سربازان مجروح طالبان و نیروهای امنیتی سابق افغانستان را معالجه می‌کند، قبلا نیز در سال ۲۰۱۷ مورد حمله قرار گرفته بود؛ در آن زمان، افراد مسلح با لباس‌های پرسنل پزشکی دست‌کم ۳۰ نفر را در یک محاصره چند ساعته کشتند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها