کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لبنان با چالش‌های زیادی روبروست

13 آبان 1400 ساعت 8:35


گروه بین الملل: نخست وزیر لبنان در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو تاکید کرد، لبنان با چالش‌های زیادی از جمله بحران اقتصادی و مالی و پیامدهای کرونا و انفجار بندر بیروت و تبعات بحران سوریه مواجه است و پیامدهای منفی تغییرات آب و هوایی نیز شدت این چالش‌ها را بیشتر کرده و مانع هرگونه بهبودی در وضعیت اجتماعی و اقتصادی لبنان می‌شود.
 نجیب میقاتی،  در سخنرانی خود در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو اسکاتلند اعلام کرد: لبنان در در رأس کشورهایی است که برای تحقق توسعه بشری و زیست محیطی تلاش می‌کنند. همچنین در تلاش‌هایی که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام می‌شود، نقش دارد.
وی گفت: جهان امروز شاهد بحران روزافزونی به خاطر تبعات تغییرات آب و هوایی است و تلاش‌ها برای مقابله با این تغییرات در حد و اندازه اهداف آینده نیست برای همین باید در تمام جبهه‌ها با این تغییرات مقابله کرد.میقاتی گفت: لبنان با چالش‌های زیادی از جمله بحران اقتصادی و مالی و پیامد های کرونا و انفجار بندر بیروت و تبعات بحران سوریه روبه رو است. عواقب منفی تغییرات آب و هوایی شدت این چالش‌ها را را افزایش داده و مانع هرگونه بهبودی در اوضاع اجتماعی و اقتصادی می‌شود. پژوهش‌های محلی نشان می‌دهد خسارت‌های ناشی از این تغییرات تا ۲۰۴۰ به 1.4 میلیارد دلار برسد اما برنامه توسعه سازمان ملل این میزان خسارت‌ها را ۱۶ میلیارد دلار برآورد کرده است.
میقاتی گفت لبنان برای مبارزه با بحران تغییرات آب و هوایی برای تحقق توسعه پایدار تلاش می‌کند و استراتژی را برای تحقق توسعه پایدار در درازمدت با فرا رسیدن سال ۲۰۵۰ ارائه خواهد کرد.


 


کد مطلب: 303129

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/303129/لبنان-چالش-های-زیادی-روبروست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir