به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۳۰۳۱۸۲

اروپا بازهم مرکز همه‌گیری كرونا شد

اروپا بازهم مرکز همه‌گیری كرونا شد
گروه بین الملل:  مسئول سازمان بهداشت جهانی در اروپا، هشدار داد که این منطقه بار دیگر در کانون همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفته و ممکن است در سه ماه آینده شاهد مرگ و میر نیم میلیون نفر باشد.
هانس کلوگه همچنین نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید در اروپا به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت که این افزایش در تمامی گروه‌های سنی مشاهده می‌شود.منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی شامل ۵۳ کشور و منطقه است و همچنین چندین کشور آسیای مرکزی را هم شامل می‌شود.
 اکنون مجموع تلفات ناشی از این همه‌گیری در اروپا از جنوب شرق آسیا، منطقه مدیترانه شرقی، اقیانوس آرام و آفریقا بیشتر شده است.
 کلوگه گفت که در هفته گذشته این منطقه که شامل آسیای مرکزی هم می شود بیش از نیمی از موارد ابتلا و همچنین نزدیک به نیمی از مرگ و میرهای گزارش شده ناشی از کووید را ثبت کرده است.
مسئول سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفت: "سرعت کنونی انتقال کووید در ۵۳ کشور اروپا نگران کننده است. او گفت اگر روند فعلی ادامه یابد، این به معنای مرگ نیم میلیون نفر دیگر تا فوریه آینده خواهد بود."او همچنین گفته که نرخ ابتلا در کشورهایی که دارای میزان واکسیناسیون پایین هستند، بالا است و بر اهمیت تسریع برنامه‌های واکسیناسیون تاکید کرد. کلوگه افزود که اقدامات بهداشت عمومی نظیر زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و آزمایش و ردیابی همچنان باید ادامه یابد.شمار روزانه موارد ابتلا در شش هفته متوالی در اروپا روند افزایشی داشته و تعداد مرگ و میرهای روزانه هم برای کمی بیش از هفت هفته متوالی افزایش یافته است. براساس داده های رسمی کشورها که توسط خبرگزاری فرانسه گردآوری شده، موارد ابتلا در این مدت ۲۵۰ هزار و تعداد مرگ و میرها هم ۳۶۰۰ نفر گزارش شده است.
براساس این اطلاعات، در یک هفته گذشته، روسیه با ۸۱۶۲ نفر، اوکراین با ۳۸۱۹ و رومانی با ۳۱۰۰ نفر بیشترین موارد مرگ و میر را ثبت کرده‌اند.
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها