کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش تسلیحات آمریکا به عربستان‌سعودی

14 آبان 1400 ساعت 1:36

گروه بین‌الملل: وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش موشک‌های هوابه‌هوای «امرام» و تجهیزات آن‌ به عربستان سعودی را تصویب کرده است.


در بیانیه‌ پنتاگون آمده است: «وزارت خارجه فروش احتمالی موشک‌های پیشرفته هوابه‌هوای ای‌آی‌ام-۱۲۰سی (امرام) و ملحقات آن به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار به کشور پادشاهی عربستان سعودی را تصویب کرده است.» ریاض برای خرید ۲۸۰ تیر موشک بردمتوسط امرام و ۵۹۶ پایگاه پرتاب این موشک‌ها به پنتاگون درخواست داده بود. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در یک سال گذشته، افزایش حملات از آنسوی مرزهای عربستان سعودی را شاهد بوده‌ایم. موشک‌های [امرام] که از هواپیماهای سعودی پرتاب می‌شوند، در رهگیری این حملات و نیز محافظت از نیروهای آمریکایی مورد تهدید در آن کشور و بیش از ۷۰ هزار غیرنظامی آمریکایی ساکن [در عربستان سعودی] نقشی اساسی داشته‌اند.»
مصوبه روز پنجشنبه همچنین پشتیبانی تسلیحاتی، تامین قطعات یدکی و تعمیراتی، اقدام‌های مهندسی و خدمات پشتیبانی فنی و تدارکاتی را شامل می‌شود. بنا به اعلام پنتاگون، فروش این موشک‌ها «تقویت سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا از طریق بهبود امنیت یک کشور دوست را در پی خواهد داشت که همچنان در پیشرفت سیاسی و اقتصادی خاورمیانه نیروی مهمی است.»
در بیانیه پنتاگون همچنین آمده است که فروش این موشک‌ها «موازنه نظامی موجود در منطقه را تغییر نخواهد داد».
 


کد مطلب: 303195

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/303195/فروش-تسلیحات-آمریکا-عربستان-سعودی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir