به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۳۰۳۱۹۶

نفتالی بنت: ایران موجودیت ما را تهدید می‌کند

گروه بین الملل: نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که کشورش در برابر «تهدید ایران علیه موجودیت اسرائیل» هر اقدامی لازم باشد، انجام خواهد داد.
نفتالی بنت: ایران موجودیت ما را تهدید می‌کند
نفتالی بنت، در جلسه مجازی با گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» مستقر در آمریکا گفت: «ما از پا نخواهیم نشست. حرف از موجودیت کشور یهودی است؛ ما هر کار که لازم باشد، خواهیم کرد.» بنت افزود: «جمهوری اسلامی ایران تهدیدی استراتژیک علیه جهان و تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل است و نباید اجازه داد به هدفش برسد.»  نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفت: «اگر جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، ترکیه، مصر، عربستان سعودی و کل خاورمیانه هم به سلاح هسته‌ای مسلح خواهند شد. ما باید به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاوریم و همه در تلاش برای این کار متحد بمانیم.»
هم‌زمان، رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرائیل هم روز پنجشنبه، به نشریه اورشلیم پست گفت که اگر توافق تازه‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های جهانی صورت بگیرد، «احتمالا بدتر» از برجام خواهد بود. آرون زیوی فرکاش گفت که به‌رغم این بدبینی، «حتی یک توافق ضعیف‌تر هم بهتر از نبود هیچ توافقی است». او افزود که یک «توافق بد» هم به اسرائیل فرصت خواهد داد تا «تهدید هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را دست‌کم ۱۰ سال دیگر عقب بیندازد؛ در حالی که ایران هم‌اکنون در آستانه دسترسی به توان تولید سلاح هسته‌ای است». فرکاش در این مصاحبه گفت که امیدوار است دولت بایدن و سه قدرت بزرگ اروپایی به ایران فشار بیاورند تا توافقی تکمیلی را بپذیرد که محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای آن را دست‌کم تا پس از سال ۲۰۳۱ تمدید کند.
زیوی فرکاش که از منتقدان سرسخت حملات علنی بنیامین نتانیاهو به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت که اسرائیل «پشت‌پرده» عمل خواهد کرد: «خوب است که بنت پشت‌پرده عمل می‌کند. اسرائیل باید بر توافق جدید هسته‌ای تاثیر بگذارد.»

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها