به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۳۰۳۱۹۷

عفو بين‌الملل: خانواده ستار بهشتی را آزاد كنید

گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی 
گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی 
گروه سیاسی: در پی انتشار خبر دستگیری گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی، فعال کارگری که چند سال پیش در دوران بازداشت کشته شد، سازمان عفو بین‌الملل، آزادی «فوری و بدون قید و شرط» آن‌ها را خواستار شد.
این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر در توییتی نوشت: «مقام‌های جمهوری اسلامی ایران باید گوهر عشقی و خانواده‌اش را که در پی بزرگداشت ستار بهشتی و فعالیت‌های عدالت‌خواهانه‌، در تاریخ ۱۲ آبان بازداشت شدند، فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند.» بنابر گزارش‌ها، پیش از فرارسیدن نهمین سالگرد قتل ستار بهشتی که در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۱ رخ داد، مادر و خواهر او به همراه مصطفی اسلامی، همسر خواهرش، توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.
قرار بود روز پنجشنبه، ۱۳ آبان، برای یادبود ستار بهشتی و کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ مراسمی با حضور مادران کشته‌شدگان و گوهر عشقی برگزار شود. عفو بین‌الملل همچنین در یک پیامی جداگانه در توییتر نوشت: «مقام‌های جمهوری اسلامی ایران باید عباس واحدیان شاهرودی را فورا و بی‌قیدوشرط آزاد کنند، چرا که او تنها به دلیل استفاده صلح‌آمیز از حق آزادی بیان و حق تشکل و تجمع، بازداشت شده است.» عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی، باوجود گذشت دو ماه از دستگیری همچنان در بازداشتگاه مشهد بلاتکلیف است. شاهرودی یکی از امضاکنندگان نامه موسوم به ۱۴ نفر است و در مرداد ۱۳۹۸ بازداشت و در ۲۹ تیر ۱۳۹۹ با قرار وثیقه و به صورت مشروط، از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها