به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۰۳۲۹۶

این جشنواره با نمایش «قهرمان» فرهادی افتتاح می‌شود

این جشنواره با نمایش «قهرمان» فرهادی افتتاح می‌شود
گروه فرهنگی: فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی یکشنبه شب به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم اجیال دوحه اکران می‌شود.
نهمین دوره جشنواره فیلم اجیال که از سوی موسسه فیلم دوحه برگزار می‌شود یکشنبه شب با فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی شروع به کار می‌کند.این جشنواره که از شنبه ۷ نوامبر شروع به کار می‌کند و تا ۱۳ نوامبر ادامه دارد نماینده ایران در رقابت اسکار ۲۰۲۲ را به عنوان فیلم افتتاحیه خود برگزیده است.

فرهادی از سابقه همکاری طولانی مدتی با موسسه فیلم دوحه برخوردار است و سال ۲۰۱۷ در مسترکلاس‌های این برنامه شرکت کرده بود.جشنواره اجیال امسال تقریباً به صورت تمام فیزیکی برگزار می‌شود. این جشنواره سال پیش با رعایت همه پروتکل‌های کووید ۱۹ برگزار شده بود.

مدیر جشنواره انتخاب فیلم امسال را کار راحتی خواند زیرا فیلم‌های زیادی در این دوره تولید شده‌اند و شماری از فیلم‌های حاضر از جمله فیلم‌هایی هستند که بر مبنای برنامه حمایتی موسسه فیلم دوحه تولید شده‌اند.«اورکا» ساخته سحر مصیبی فیلم دیگری از ایران است که در این رویداد نمایش داده می‌شود. «کاستا براوا» ساخته مونیا اکل از لبنان که نماینده این کشور در رقابت اسکار ۲۰۲۲ است و فیلم مستند ساخته عبدالله خاطب با عنوان «فلسطین کوچک، خاطرات یک شب محاصره» هم از دیگر فیلم‌های این جشنواره خواهد بود.

«سیارک» ساخته مهدی حسینوند، مستند «شادگان» ساخته اکو سالمی و فیلم‌های کوتاه «روباهی که به دنبال صدا رفت» ساخته فاطمه گودرزی و «قبل از تاریکی» ساخته مصیب حنایی دیگر نمایندگان سینمای ایران در این رویداد سینمایی هستند.
برچسب ها: فیلم قهرمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها