به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۲ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۰۳۳۱
ریشه دین در جامعه ایران زده شده است!

ادعاي تازه و عجيب حجت‌الاسلام علم‌الهدي

گروه سياسي: امام جمعه مشهد با انتقاد از برگزاری جشنواره‌های فیلم و موسیقی در «دهه فجر» مدعي شد كه ریشه دین در جامعه ایران به خاطر برگزاري اين جشنواره‌ها زده شده است!
ادعاي تازه و عجيب حجت‌الاسلام علم‌الهدي
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: در این دهه غیر از هنر دینی چیزی دیگری در بین مردم دیده نمی‌شد، بنابراین نباید این دهه را برای نسلی که روزهای انقلابی را درک نکرده‌اند، با جشنواره موسیقی و فیلم معرفی کنیم.

وی با طرح چندین سوال از قبیل اینکه با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تک تک این بازیگران برای انقلاب چه کرده‌اند و فیلم‌هایی از بیت‌المال مسلمین تولید شده چند درصد در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد بنده سال گذشته جشنواره قرآنی در سراسر کشور در دهه فجر برگزار شد اما متاسفانه با ترویج فرهنگ بی‌دینی به واسطه تولید فیلم‌ها و موسیقی‌ها، ریشه فرهنگ و دین در جامعه زده شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دستور خداوند به حضرت موسی(ع) مبنی بر یادآوری ایام‌الله به بنی‌اسرائیل خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از شما نمازگزاران حماسه‌آفرینان انقلاب اسلامی بوده‌اید و این جریانات برای نسل جوانی که آن روزها را درک نکرده‌اند، با صدا و تصویر به طور کامل روشن می‌شود و به محتوای آن جریانات انقلابی تا حدودی پی خواهند برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از نظر فرهنگی جامعه امروز بدتر از دیروز است و ماهواره بنیاد خانواده‌ها را به آتش کشیده بنابراین باید به دنبال علت ترویج ماهواره در جامعه بود. آیت‌الله علم‌الهدی افزود: متاسفانه جوانان و نوجوانان کم‌سن و سال نیز اذعان دارند که فیلم ایرانی کیفیت ندارد و به همین خاطر به دنبال ماهواره هستند و عامل بسیاری از طلاق‌ها و متارکه‌ها نیز در دادگاه‌های حل اختلاف از وجود ماهواره‌ها و رسوخ آن در خانواده‌ها خبر می‌دهد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه با وجود ماهواره فضیلت اخلاقی دیگر ملاک قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: درست نیست هنرمندی که تمام تلاش خود را وقف ساخت فیلم‌های دینی کرده که در تمامی بلاد اسلامی رواج یافته با هنرمند دیگری که تنها فسق و فجور و فساد را در جامعه اشاعه داده هم رتبه قرار داد و از هر دو در جشنواره فیلم فجر تقدیر کرد. عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: کسانی دهه فجر را رقم زدند که پای ولایت ایستاده بودند به همین خاطر باید با عاملان بی‌دین و لائیک که یک عده را به استخدام خود درآوردند و بی‌دینی را در جامعه گسترش می‌دهند، مقابله کرد.