به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۰۳۳۴۲

ترامپ: از افغانستان خارج نشدیم، تسلیم شدیم

ترامپ: از افغانستان خارج نشدیم، تسلیم شدیم
گروه بین الملل: رئیس جمهور سابق آمریکا خروج از افغانستان را تسلیم شدن توصیف کرد.دونالد ترامپ در ویدئویی به مناسبت سالگرد انتخابات جنجالی ۲۰۲۰ بر ادعای تقلب در آن تأکید کرد و از دولت جدید این کشور انتقاد کرد.
ترامپ در این ویدئو گفت: «از همه میهن پرستان در آریزونا به خاطر کار فوق‌العاده‌ای که انجام دادند و آن همه تخلف و کلاه‌برداری و بی‌نظمی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را گزارش کردند تشکر کنم».رئیس جمهور آمریکا درباره شکست خود در این انتخابات گفت: «روز بسیار غم‌انگیزی برای کشورمان بود. انتخابات غم‌انگیزی بود. بعد از آن اتفاقاتی رخ داد که بسیار بد هستند».ترامپ در ادامه گفت: «به مرز‌ها نگاه کنید، به اقتصاد نگاه کنید، به تورم نگاه کنید، به خروج از افغانستان نگاه کنید که بسیار رقت‌انگیز بود. این حتی خروج نبود، تسلیم شدن در برابر کسانی بود که حتی سلاح نداشتند و هشتاد و پنج میلیارد دلار و سیزده سرباز از دست دادیم و بسیاری به‌شدت زخمی شدند».او در ادامه گفت: «صدهانفر در طول این به‌اصطلاح خروج کشته شدند. فکر می‌کنم هرگز در تاریخ کشورمان پایین‌تر از این نقطه قرار نگرفته‌ایم».ترامپ خطاب به مخاطبانش گفت: « گزارش معتبر انتخابات در آریزونا که وقت و تلاش و منابع زیادی صرف آن کردید تمام تخلفات و بی‌نظمی‌ها را نشان داد. این تلاش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد».طبق گزارشی که ترامپ به آن اشاره کرده است، ادعا شده چیزی حدود ۲۷۵ هزار مورد تخلف و بی‌نظمی در انتخابات یکی از بخش‌های مهم ایالت آریزونا رخ داده است.بر اساس این گزارش، برای مثال هفتاد هزار برگه رأی پستی که در «ماریکوپا کانتی» شمرده شده بودند هرگز ارسال نشده‌اند و ۱۶۸ هزار برگ رأی نیز بر روی کاغذ نازک‌تر از حد معمول که مغایر قوانین ایالتی بوده چاپ شدند.
بایدن در ایالت آریزونا که معمولاً ایالت قرمز محسوب می‌شود (آرای جمهوری‌خواهان اکثریت است) با اختلاف ده هزار رأی پیروز شده بود.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها