به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۰۳۴۱۸

بازگشایی مدارس متوسطه دوم از امروز

بازگشایی مدارس متوسطه دوم از امروز
گروه جامعه: سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۵ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۲۷ نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.به گزارش ایرنا، اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس اطلاعات و آمار وجود، اکنون ۸۵ درصد دانش‌آموزان سراسر کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده تا علیه این ویروس ایمنی لازم را به دست آورند؛ هرچند گذشت ۲ هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن ملاک ایمنی علیه این ویروس است.
 
وی ادامه داد: به همین منظور از روزهای گذشته تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای دانش‌آموزان نیز آغاز شده است و تاکنون بیش از ۲۴ درصد دانش‌آموزان دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که آمار این دانش‌آموزان نیز یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۳۸۰ نفر از بین سنین ۱۲ تا ۱۸ ساله هستند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۶ میلیون و ۳۰۵ هزار دانش‌آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله در کشور مشغول تحصیل هستند که برای این دانش‌آموزان واکسن سینوفارم تزریق شده است تا زمینه‌ای باشد که در آینده نزدیک برای بازگشایی مدارس مشکلی نداشته باشند.سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه هنوز حدود ۱۵ درصد دانش‌آموزان دوز اول و ۷۶ درصد دانش‌آموزان باید دوز دوم را تزریق کنند، هنوز پایگاه‌های تجمیعی وزارت آموزش و پرورش و پایگاه های جامع سلامت وزارت بهداشت برای تزریق واکسن این افراد آمادگی دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان ۲۰۰ پایگاه تجمیعی وزارت آموزش و پرورش فعال است تا دانش‌آموزانی که هنوز واکسینه نشده‌اند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و در صورت بازگشایی مدارس مشکلی برای خود یا دیگران به دلیل واکسینه نشدن ایجاد نکنند.

گودرزی ادامه داد: استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان برای تزریق واکسن کرونا شاهد بودیم چراکه واکسیناسیون دانش‌آموزان از اوایل مهرماه توسط مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت و از ۱۵ مهرماه به صورت رسمی از طریق پایگاه‌های تجمیعی وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است و استقبال دانش‌آموزان برای تزریق واکسن در این مدت بسیار جای تقدیر از والدین دارد.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان اختیاری بوده اما باید حتما والدین رضایت خود را برای تزریق آن به فرزندان اعلام کنند تا این اقدام صورت گیرد که در این زمینه هم والدین همکاری خوبی داشتند.سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد درصدی از دانش‌آموزان که هنوز برای واکسینه شدن اقدام نکرده‌اند به منظور ایمنی خود و خانواده‌هایشان و در صورت بازگشایی مدارس برای ایمنی دوستان و همکلاسی‌های خود به تزریق واکسن اقدام کنند تا به عنوان فرد ناقل یا مبتلا دیگران را گرفتار نکنند.

نگرانی جدی از بازگشایی مدارس با واکسیناسیون اندک دانش‌آموزان
به گزارش همشهری آنلاین، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است از امروز مدارس متوسطه دوم باید حداقل یک روز در هفته آموزش حضوری داشته باشند.این در حالی است که والدین بابت ایمنی فرزندانشان در مدرسه و مبتلا نشدن به ویروس کرونا به شکل جدی نگرانند و حال این آمار ۲۴ درصدی واکسیناسیون دانش‌آموزان به این نگرانی دامن می‌زند.
نکته مهم‌تر اینکه اگر همین امرو
ز هم همه دانش‌آموزان دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند، ۲ هفته طول می‌کشد تا بدنشان آنتی‌بادی بادی لازم را تولید کند و در برابر ویروس کووید-۱۹ ایمن شوند.از سوی دیگر، خبرهای رسیده به همشهری از آن حکایت دارد که برخی از مدارس اعلام کرده‌اند هنوز حضوری شدن مدارس به آنها ابلاغ نشده است.
برچسب ها: بازگشایی مدارس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها