به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۰۳۴۷۸

ماموریت "کرو-۲" از "کرو-۳" پیشی می‌گیرد

ماموریت "کرو-۲" از "کرو-۳" پیشی می‌گیرد
گروه علمی: ماموریت کرو-۳ بار دیگر به تاخیر افتاد و به نظر می‌رسد خدمه ماموریت کرو-۲ پیش از انجام این ماموریت به زمین بازگردند.به گزارش ایسنا، آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا و اسپیس‌ایکس ماموریت کرو-۳ که طی آن قرار است چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند را از روز ششم نوامبر (۱۵ آبان) به دوشنبه، هشتم نوامبر (۱۷ آبان) موکول کرد و علت آن را نامناسب بودن شرایط جوی در روزهای پیش رو اعلام کرد.ناسا و اسپیس‌ایکس اکنون در حالی بررسی شرایط آب‌وهوایی هستند تا چهار فضانورد ماموریت کرو-۲ را زودتر از انجام ماموریت کرو-۳ به زمین بازگردانند.

کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس‌ایکس و موشک فالکون ۹ قرار بود در ابتدا اوایل روز یکشنبه ۳۱ اکتبر ( ۹ آبان) از مرکز فضایی کندی به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود اما پیش از آن‌ که خدمه سوار این کپسول شوند ناسا اعلام کرد که این پرواز به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی تاخیری ۷۲ ساعته داشته است. پس از بروز مشکل پزشکی جزئی در یکی از فضانوردان باعث شد که این پرواز به روز ششم نوامبر (۱۵ آبان) موکول شود و اکنون به نظر می‌رسد که شرایط جوی بار دیگر مشکل‌ساز شده و این پرتاب امروز انجام نخواهد شد.

ناسا و اسپیس‌ایکس در حال برنامه‌ریزی مجدد برای انجام هر دو ماموریت هستند.سخنگوی این آژانس فضایی در روز پنجشنبه چهارم نوامبر(۱۳ آبان) نوشت:‌ گروه مسئول این ماموریت اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می‌توان خدمه ماموریت کرو-۲ را پیش از ارسال خدمه کرو-۳ به فضا، به زمین بازگرداند یا خیر زیرا شرایط جوی برای هر دو ماموریت اهمیت دارد.

خدمه کرو-۲  که شین‌ کیمبرو، مگان مک‌آرتور، توماس پسکه از آژانس فضایی اروپا و آکیهیکو هوشیده هستند، قرار بود در روز پنجشنبه به زمین بازگردند زیرا تصور می‌شد پیش از آن خدمه کرو-۳ راجا چاری، تام مارشبرن، کایلا بارون و ماتیاس ماورر به ایستگاه فضایی برسند.

به گفته‌ی ناسا، قرار است خدمه ماموریت کرو-۲ در ساعت ۷:۱۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۴:۴۴ تهران) در روز دوشنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان) به زمین برسند. کپسول حامل مسافران در روز هفتم نوامبر (۱۶ آبان) در ساعت ۱:۰۵ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۰:۳۵ تهران) از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا خواهد شد.
به ‌نظر می‌رسد اکنون نزدیک‌ترین فرصت پرتاب برای خدمه کرو-۳ روز دوشنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان) باشد و به گفته‌ی مقامات ناسا، انتظار می‌رود مشکل پزشکی فضانورد کرو-۳ تا روز پرتاب حل شده باشد. این آژانس شرایط هوایی را به طور مداوم مورد بررسی قرار خواهد داد.
برچسب ها: اسپیس‌ایکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها