به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۰۳۴۸۱

قیمت نفت از صعود هفتگی بازماند

قیمت نفت از صعود هفتگی بازماند
گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر بی اعتنایی تولیدکنندگان اوپک پلاس به درخواست آمریکا برای تسریع روند افزایش عرضه و تشدید نگرانیها نسبت به کمبود عرضه، بیش از دو درصد صعود کرد.به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت دو دلار و ۲۰ سنت افزایش یافت و در ۸۲ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و ۴۶ سنت افزایش، ۸۱ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه بود. برنت حدود دو درصد کاهش هفتگی داشت که دومین کاهش هفتگی متوالی بود در حالی که وست تگزاس اینترمدیت ۲.۷ درصد کاهش یافت.
 
اوپک و متحدانش در دیدار روز پنج شنبه برنامه افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در دسامبر را تصویب کردند. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواستار افزایش بیشتر تولید این گروه برای مقابله با روند رشد قیمتها شده بود.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو گفت: تصمیم اوپک برای تداوم سیاست افزایش تدریجی تولید و عدم واکنش قابل توجه دولت بایدن، باعث ادامه روند رشد قیمت نفت شده است. تنها یک تلاش هماهنگ به همراه چین و مصرف کنندگان دیگر کمبود عرضه در بازار را مدیریت خواهد کرد.

کاخ سفید پس از دیدار وزیران اوپک پلاس اعلام کرد همه گزینه های در اختیارش را برای تضمین انرژی مقرون به صرفه از جمله امکان برداشت از ذخایر استراتژیک نفت را بررسی خواهد کرد.آماری که نشان داد اشتغال آمریکا در اکتبر بیش از میزان پیش بینی شده، افزایش پیدا کرده است از رشد قیمتها پشتیبانی کرد.

بیورن تونهاگن، مدیر بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی اظهار کرد: بازارها اکنون برداشت از ذخایر استراتژیک نفت را دارای یک اثر منفی موقتی روی قیمتها می دانند که راهکار پایداری برای رفع عدم توازن میان عرضه و تقاضا نخواهد بود.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دومین هفته متوالی به شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند. شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی در هفته منتهی به پنجم نوامبر با شش حلقه افزایش، به ۵۵۰ حلقه رسید و مجموع دکلها ۲۵۰ حلقه معادل ۸۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته اند. شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با شش حلقه افزایش، به ۴۵۰ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود در حالی که شمار دکلهای حفاری گاز تغییری نداشت و ۱۰۰ حلقه ماند.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود رشد حدود ۶۷ درصدی قیمتهای نفت در سال میلادی جاری، بعضی از شرکتهای انرژی میزان هزینه برای افزایش تولید در سال ۲۰۲۱ را به میزان جزئی افزایش دادند و ترجیح دادند جریان نقدی را تقویت کرده و ضمن کاهش میزان بدهی، سوددهی سهامدارانشان را افزایش دهند.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها