به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۳۰۳۵۹۹

مس صفر - آلومینیوم صفر؛ برخورد اجسام سخت !

گروه ورزشی: تقابل شاگردان محمد ربیعی و رسول خطیبی در سرچشمه کرمان برنده نداشت و در یک بازی موقعیت، مصاف مس رفسنجان و آلومینیوم اراک بدون گل مساوی به پایان رسید.
مس صفر - آلومینیوم صفر؛ برخورد اجسام سخت !
 تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک در حالی در هفته چهارم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که دو تیم با هدف‌گذاری متفاوت وارد میدان شده بودند، مسی‌ها در سودای رسیدن به نخستین پیروزی فصل بودند و قصد داشتند تا در اولین میزبانی فصل، به اولین برد هم دست پیدا کنند. سوی دیگر میدان هم شاگردان رسول خطیبی پس از شکست دادن پرسپولیس، به دنبال تداوم روند درخشان خود در لیگ بیست و یکم بودند.
نیمه اول بازی کم افت و خیز دنبال شد و توپ و میدان در اختیار بازیکنان آلومینیوم بود، هر چند که آن‌ها در خلق موقعیت خطرناک روی دروازه مس ناکام بودند و آن‌سوی میدان معدود موقعیت‌های ایجاد شده در نیمه نخست، سهم مسی‌ها بود که با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت تا نیمه نخست بدون گل مساوی به پایان برسد.
 با شروع نیمه دوم، شاگردان رسول خطیبی فوتبال تهاجمی‌تری را از خود نشان دادند و دقیقه 62 فاصله چندانی تا رسیدن به گل برتری نداشتند اما درخشش نوشی‌صوفیانی دروازه‌بان مس که اولین بازی خود در فصل جدید را تجربه می‌کرد، مانع از گلزنی اراکی‌ها شد. در جریان بازی، اعتراض مربیان دو تیم به عملکرد ترابیان داور مسابقه از نکات جالب‌توجه بازی بود.
در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم برای رسیدن به گل، توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا تقابل مس رفسنجان و آلومینیوم اراک با تقسیم امتیازات میان دو تیم به پایان برسد؛ با این نتیجه، آلومینیوم فرصت ایده‌آل صدرنشینی در پایان هفته چهارم را از دست داد، هر چند که شاگردان خطیبی همچنان با 8 امتیاز در کورس رقابت بالای جدول هستند و تنها تیم لیگ بیست و یکم هستند که هنوز دروازه‌شان در فصل جدید باز نشده است و روند شکست ناپذیری شاگردان خطیبی به 4 بازی متوالی رسید.
مس رفسنجان هم همچنان در حسرت نخستین پیروزی خود در فصل جدید ماند و با تساوی امروز، به اولین امتیاز خود در فصل جدید رسید؛ هر چند که شاگردان ربیعی منتظر حکم انضباطی دیدار با شهر خودرو هستند تا احتمالا سه امتیاز انضباطی بی‌دردسر را دریافت کنند اما فعلا مس در پایین جدول با یک امتیاز در جایگاه چهاردهم در پایان هفته چهارم (با انجام سه بازی) حضور دارد.
 
هفته چهارم لیگ برتر؛ شنبه: 1400/08/15 ؛ ساعت 16:00
استادیوم: شهید زینلی سرچشمه / بدون تماشاگر
داور: محمدحسین ترابیان / کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی و امین زاهدی؛ داور چهارم: شبیر بهروزی / ناظر: فریدون اصفهانیان
 
ترکیب مس رفسنجان
  • داوود نوشی صوفیانی
    مجید نصیری
    شاهین توکلی
    عقیل کعبی
    مهدی کیانی
    سید مهدی حسینی
    فرشاد محمدی‌مهر (دقیقه 69: حسن جعفری)
    مهرداد رضایی (دقیقه 83: علی زارع)
    فراز امامعلی (دقیقه 87: زاهر سلیمان)
    گادوین منشا (دقیقه 69: محسن آذرباد)
    یونس اکبرپور (دقیقه 83: میثم تیموری)
سرمربی: محمد ربیعی
 
ترکیب آلومینیوم اراک
  • حسین پورحمیدی
    رامتین سلیمان‌زاده
    وحید محمدزاده
    میلاد فخرالدینی
    پوریا آریاکیا
    مصطفی احمدی
    امیر نوری
    اسماعیل شریفات (دقیقه 86: علیرضا صادقی)
    محمد علی نژاد
    علیرضا نقی زاده
    نیما درودی (دقیقه 90+3: عباس یحیی‌بیگی)
سرمربی: رسول خطیبی
 
 
کارت زرد:
اسماعیل شریفات (دقیقه 24) نیما درودی (دقیقه 57) محمد علی‌نژاد (دقیقه 59 ) از آلومینیوم اراک
فرشاد محمدی‌مهر (دقیقه 41 ) مهرداد رضایی (دقیقه 56) از مس رفسنجان
 
 
دقایق حساس:
 
 
دقیقه 2: روی ارسال عقیل کعبی موقعیت خطرناکی درون محوطه جریمه آلومینیوم اراک خلق شد که توپ ارسالی به مدافع آلومینیوم برخورد کرد و بازیکنان و اعضای مس رفسنجان اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه 11: نفوذ عالی علیرضا نقی‌زاده از سمت چپ محوطه جریمه مس رفسنجان با ضربه این بازیکن همراه شد که واکنش به موقع نوشی‌صوفیانی مانع از گلزنی هافبک آلومینیوم شد.
دقیقه 24: یونس اکبرپور مدافع چپ تیم مس رفسنجان به سرعت از سمت چپ قصد داشت به داخل محوطه جریمه آلومینیوم نفوذ کند که توسط شریفات متوقف شد؛ داور مسابقه اعلام خطا چسبیده به محوطه جریمه کرد، هر چند که به شدت کادرفنی مس به این تصمیم معترض شدند چرا که آن‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند.
دقیقه 30: ارسال خطرناک میلاد فخرالدینی از روی نقطه کرنر با ضربه سر وحید محمدزاده مدافع پیش‌تاخته آلومینیوم همراه شد که ضربه او با اختلاف کم به شکلی خطرناک از بالای دروازه مس به بیرون رفت.
دقیقه 36: روی یک ارسال کرنر و تاثیرگذاری مثبت فراز امامعلی، در دهانه دروازه مهاجم مس رفسنجان نتوانست ضربه نهایی را به توپ وارد کند و به شکلی عجیب فرصت طلایی گلزنی برای مس در این صحنه از دست رفت.
45+1: اشتباه عجیب مدافع میانی آلومینیوم یک فرصت تک به تک برای فراز امامعلی ساخت اما واکنش عالی پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم باعث شد تا توپ به کرنر برود.
دقیقه 50: حرکت انفرادی زیبا و پاس عالی محمد علی‌نژاد به درون محوطه جریمه فرصت خوبی برای گلزنی برای آلومینیوم فراهم کرد اما پیش از رسیدن توپ درودی، مدافعان مس مانع از گلزنی اراکی‌ها شدند.
دقیقه 52: نفوذ پوریا آریاکیا و پاس به بیرون عالی او به اسماعیل شریفات رسید که ضربه شریفات به دفاع مس برخورد کرد و در ریباند، ضربه علیرضا نقی‌زاده به شکلی خطرناک از بالای دروازه مس به بیرون رفت.
دقیقه 62: حرکت دیدنی و انفرادی محمد علی‌نژاد او را به درون محوطه جریمه مس رساند اما ضربه نهایی این بازیکن با واکنش استثنایی داوود نوشی‌صوفیانی همراه شد و دروازه‌بان مس توپ را به کرنر فرستاد و مانع گلزنی علی‌نژاد شد.
دقیقه 66: شوت خطرناک فرشاد محمدی‌مهر از پشت محوطه جریمه آلومینیوم اراک به شکلی خطرناک از کنار دروازه اراکی‌ها به بیرون رفت.
دقیقه 90+2: شوت میلاد فخرالدینی از پشت محوطه جریمه مس، پس از برخورد به مدافعان مس توسط نوشی‌صوفیانی جمع شد و نتوانست خطرساز روی دروازه مس شود.
 
بهترین بازیکن زمین:
محمد علی نژاد وینگر چپ آلومینیوم با حرکات طولی خود بارها مدافعان حریف را به دردسر انداخت و حتی یکبار می‌توانست گل بزند که ضربه او توسط نوشی صوفیانی به کرنر رفت تا این بازی بدون گل به اتمام برسد.
 
در نیمه دوم محمد علی‌نژاد هافبک چپ‌پای مس رفسنجان حرکت انفرادی زیبایی را انجام داد و خود را به درون محوطه جریمه مس رساند که با ضربه او از نزدیکی‌های نقطه پنالتی با واکنش استثنایی نوشی‌صوفیانی همراه شد و دروازه‌بان باتجربه مس نگذاشت تا آلومینیوم با گلزنی علی‌نژاد به سومین پیروزی خود در لیگ بیست و یکم دست پیدا کند.
 
به جز موقعیت‌های حساس بازی، نوشی‌صوفیانی در جریان بازی هم خروج‌های موفقی از دروازه داشت تا در اولین تجربه حضورش در دروازه مس رفسنجان در لیگ بیست و یکم، بهترین بازیکن میدان در نبرد با آلومینیوم اراک معرفی شود.
 
 
اتفاق ویژه:
پس از صعود تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک به لیگ برتر، این دو تیم فصل گذشته در لیگ برتر رفت و برگشت به مصاف هم رفتند؛ بازی در اراک بدون گل مساوی به پایان رسید و در رفسنجان، شاگردان علیرضا منصوریان در آلومینیوم اراک موفق شدند به پیروزی برسند. با تساوی امروز در رفسنجان، روند شکست‌ناپذیری آلومینیوم در مقابل مس در لیگ برتر حفظ شد. جالب آن‌که پیش از صعود به لیگ برتر هم در سه بازی متوالی، مسی‌ها مقابل آلومینیوم اراک ناکام در کسب پیروزی بودند و دو تساوی و یک پیروزی برای ایرالکو نتایج این دو تیم در لیگ یک بوده است.
 
 
در حاشیه
* محمد ربیعی پس از شکست تیمش مقابل فولاد خوزستان، تغییرات پرشماری در ترکیب مس انجام داده و از 4 بازیکن جدید نسبت به هفت گذشته استفاده کرده است.
* فایز الرشیدی دروازه‌بان عمانی مس پس از دو بازی ناکامی در ثبت کلین‌شیت، به نیمکت منتقل شده و جای خود را به داوود نوشی‌صوفیانی داده است؛ هم‌چنین گادوین منشا مهاجم گلزن مس که هفته گذشته به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و مقابل فولاد گل زد، امروز از ابتدا در ترکیب تیمش قرار دارد.
* آلومینیوم اراک تنها تیم بدون گل خورده لیگ بیست و یکم است و شاگردان خطیبی به دنبال حفظ این رکورد در سرچشمه هستند.
* اراکی‌ها در فصل گذشته در تقابل با مس رفسنجان، یک تساوی و یک پیروزی به دست آوردند و به دنبال ادامه روند شکست‌ناپذیری خود مقابل حریف رفسنجانی هستند.
* رسول خطیبی نسبت به دیدار پرسپولیس تنها یک تغییر اجباری در ترکیب تیمش داشته و به جای محمود قائدرحمتی مصدوم، امیر نوری را در ترکیب اولیه آلومینیوم قرار داده است.
* پیش از شروع مسابقه، محمد ربیعی و دستیارانش به سوی نیمکت آلومینیوم رفتند و خوش و بش گرمی ربیعی و با رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم داشت.
* با توجه به لغو دیدار تیم‌های مس رفسنجان و شهر خودرو خراسان، امروز اولین میزبانی مسی‌ها در لیگ بیست و یکم در حال انجام است.
* بازی با 7 دقیقه تاخیر نسبت زمان اعلام شده برای شروع مسابقه، آغاز شد.
* تعدادی از تماشاگران، با حضور در فضای اطراف ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه، مشغول تماشای این مسابقه هستند.
 

 

 
* در جریان نیمه دوم، حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم و داوود نوشی‌صوفیانی دروازه‌بان مس رفسنجان با مصدومیت خود باعث توقف در جریان بازی شدند؛ هر چند که مصدومیت آن‌ها جدی نبوده و توانستند به بازی خود پس از لحظاتی مداوا، ادامه دهند.
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها