به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۳۰۳۶۵۴

قبض‌های نجومی برق جایزه در خانه ماندن

قبض‌های نجومی برق جایزه در خانه ماندن
گروه اقتصادی: مشاهده قیمت‌های قبوض برق صادر شده اخیر تعداد کثیری از مشترکین برق، صدای این افراد را درآورد تا جایی که کار به مجلس شورای اسلامی و بررسی نماینده‌ها کشید. این در حالی است که طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ جهت عادلانه کردن پرداختی‌ها، مشترکین پرمصرف باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و افرادی که مطابق الگو مصرف کرده‌اند، باید مشمول بخشودگی شوند.

رمضانعلی سنگدوینی در خصوص افزایش قیمت‌های قبض برق گفت: چندی پیش، کمیسیون انرژی به این قضیه ورود کرده است و قرار شده که مسئولان وزارت نیرو این مسئله را بررسی کنند. برخی از استان‌ها مثل استان گلستان که جزء مناطق گرمسیر به حساب نمی‌آیند و منطقه عادی محسوب می‌شوند، اما تابستان امسال با گرمای بسیار زیادی روبرو بوده‌اند.

وی افزود: استان‌های گرمسیری تعرفه مناطق گرمسیری دارند، یعنی به دلیل گرمای زیاد این مناطق و استفاده بیشتر از وسایل خنک کننده، بهای کمتری برای مصرف برق می‌پردازند، در حالی که استان‌های دیگر مثل استان گلستان، امسال دمای هوای بالاتر از ۵۰ درجه را تجربه کردند، در صورتی که جزء مناطق عادی هستند.

سنگدوینی تصریح کرد: مردم با توجه به گرمای هوا مجبور شدند که بیشتر از کولر و اسپیلت استفاده کنند، البته این در صورتی بود که مدام برق و آب استانی مثل گلستان قطع می‌شد، اما با همه این تفاسیر، مبلغ قبض برق مشترکان نسبت به سال قبل پنج برابر حساب شده است؛ به عنوان نمونه اگر خانواده‌ای سال قبل در همین ایام گرم سال، ۲۰۰ هزار تومان قبض برق برایشان صادر شده بود، امسال با قبض برق یک میلیون و دویست الی پانصد هزار تومانی مواجه شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بنده این موضوع را به وزارت نیرو تذکر داده‌ام. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که به دلیل بیماری کرونا به مردم گفته می‌شد که در منازل خود بمانید، لذا مردم به دلیل گرما مجبور به استفاده از سیستم خنک کننده بودند تا بتوانند گرما را تحمل کنند، از طرف دیگر هم قیمت برق را پنج برابر حساب کرده‌اند که این معادله با همدیگر همخوانی ندارد و تعادل برقرار نمی‌شود.وی خاطرنشان کرد: این مسئله حتما باید رسیدگی شود و اگر در وزارت نیرو اختلافی وجود دارد، باید اصلاح شود و البته کمیسیون انرژی هم این قضیه را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: قطعی برق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها