به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۳۰۳۷۶۰

افزایش طول عمر با ۵ تغییر غذایی بسیار موثر

افزایش طول عمر با ۵ تغییر غذایی بسیار موثر
گروه علمی:بعضی غذا‌ها به شما کمک می‌کند طولانی تر، سالم‌تر و جوان‌تر زندگی کنید. داشتن رژیم غذایی مفید و سالم یکی از دغدغه‌های مهم انسان امروزی است. به ویژه در کشور‌های غربی که شهروندان از رفاه بیشتری برخوردارند. در بیشتر دورهمی‌ها و جمع ها، یکی از صحبت‌های اصلی، صحبت در مورد غذای سالم است. غذا‌هایی که ممکن است خیلی خوشمزه یا چرب و چیلی نباشند، اما برای سلامت بدن مفید هستند و باعث افزایش طول عمر می‌شوند.
 
در این مطلب، بهترین غذا‌هایی معرفی می‌شود که به شما کمک می‌کند طولانی تر، سالم‌تر و جوان‌تر زندگی کنید. با خوردن این غذاها، حتی تا بیش از ۱۰۰ ممکن است عمر کنید. یک مطالعه علمی در دانشگاه هاروارد، به طور خاص نشان داد که افرادی که مقدار بیشتر پروتئین گیاهی مصرف می‌کنند نسبت به گوشت خواران میزان مرگ و میر کمتری دارند. این مطالعه بزرگ‌ترین مطالعه در نوع خود بود چرا که با ۱۳۱۰۰۰ شرکت کننده در یک دوره ۳۲ ساله انجام شده است.

۱. غدا‌های گیاهی به جای گوشت برای افزایش طول عمر
همواره در مورد فواید و خواص بی نظیر غذا‌های گیاهی شنیده ایم، اما ممکن است به صورت برنامه ریزی شده از آن استفاده نکرده باشیم؛ بنابراین بهتر است غذا‌های گیاهی را جای گزین گوشت نماییم. مطالعاتی نشان داده است که استفاده از گیاهان به جای گوشت به طور خاص در جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی بسیار مفید است.

۲. دانه‌های غنی از پروتئین
این مورد خیلی مهم است. دانه‌های چیا، کنف، آفتاب گردان، کتان و کدو تنبل سرشار از پروتئین هستند. به راحتی می‌توانید آن‌ها را به شکل اسموتی یا همراه با سالاد و شربت استفاده کنید.

۳. میان وعده‌های بدون گوشت و پروتئین برای افزایش طول عمر
هر کدام از تنقلات و آجیلی که گوشتی و دارای پروتئین و روغن‌های مضر نباشد می‌توانید در طول روز با چای یا قهوه میل کنید. البته مهم است که در خوردن هیچ چیزی افراط نکنید و در یک حد مناسب از آن استفاده کنید. این تنقلات شامل آجیل برزیلی، گردو و بادام هندی می‌شود. خوردن این آجیل‌ها برای بدن بسیار مفید هستند و برای همه توصیه می‌شود.

۴. گیاهانی که برای سلامت قلب مفید هستند
گرچه سلامت همه اعضای بدن برای یک زندگی شاد و پر از موفقیت بسیار مهم است، اما می‌دانید که قلب عضو اصلی است که اگر دچار مشکل شود، بدون تردید سایر اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس سلامت قلب بسیار مهم است. از این رو پیشنهاد می‌شود که در رژیم غذایی تان از گیاهانی که برای سلامت قلب مفید هستند استفاده کنید. این گیاهان شامل سبزیجات با برگ‌های تیره، آووکادو و غلاتی مانند ارزن و کینوا می‌شود.

۵. اسپیرولینا، یک ابر غذای غنی از پروتئین
در صورت امکان حتما اسپرولینا را امتحان کنید. این یک جلبک سبز آبی است که تمام اسید‌های آمنه ضروری را دارد. به همین خاطر به ابر غذا معروف شده است.
برچسب ها: طول عمر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها