به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۳۰۳۸۵۰
گرانی، تورم و فقر بیدا می‌‌کند؛

به داد مردم برسید!

به داد مردم برسید!
اقباله هیئتی
روز گذشته خبر رسید كه قیمت خودروی پراید از 170 میلیون تومان گذر كرده و این خودروی از رده خارج شده در انتظار ثبت ركوردهای تازه قیمتی در میان اوج بی‌توجهی مسئولان به وضعیت اقتصادی كشور است! در دو سال گذشته گرانی خودرو مسکن، کالاهای اساسی و... در کشور به وخیم‌ترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است، به طوری که رسانه‌ها  از اجاره دادن پشت‌بام‌ها و افزایش شدید حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرهای کشور  خبر می‌دهند و هر روز خبری تازه از ركوردهای جدید قیمت خودروهایی همچون پراید و تیبا ثبت می‌شود.

افزایش لجام گسیخته تورم و گرانی روزانه مواد غذایی، به حذف اقلام تازه‌ای از سفره مردم منجر شده است، کار به جایی رسیده کهاین روزها خرید تخم مرغ و حتی لبنیات هم برای بسیاری از خانواده‌ها مشکل شده است و مصرف این اقلام ضروری که با سلامت افراد و رشد صحیح کودکان ارتباط مستقیم دارد به شدت كاهش پیدا كرده است؛ این‌ها گلایه‌های مردمی است که گویی گوش شنوایی از سوی مسولان برای شنیدن آن وجود ندارد. در ماه‌های گذشته افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تأثیر فراوانی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده و  تحمل این شرایط برای مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود.

گران شدن اجناس و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم زندگی را بسیار سخت‌ و رنج‌آور کرده است و به راستی مردم با معضلات شدید دست به گریبان هستند، تا جایی که اخبار تاسف‌باری از افزایش مصرف پای مرغ و استخوان گوشت و میوه‌های از رده خارج برای فروش هر روز در گوشه‌ای از فضای مجازی پربازدید می‌شود. نان قسطی در بسیاری از شهرستان‌ها و حتی در پایتخت دوباره پررونق شده و بسیاری از اصناف که پیش از این وضعیت خوبی داشتند به دلیل کاهش قدرت خرید مردم که به کاهش تقاضا انجامیده با کسادی شدید مواجه شده‌اند و در بسیاری از خیابان‌ها مغازه ها و فروشگاه‌هایی را می‌توان دید که تا مدتی پیش کار و کاسبی هر چند کوچکی داشتند اما حالا تعطیل هستند، چرا که فعالیت اقتصادی در این شرایط بسیار دشوار شده است.

اینها مسائلی است که هر روز می‌بینیم و با گوشت و پوست لمس می‌کنیم؛ پرسشی که پیش می‌آید این است که این همه اداره، وزارت خانه دولتی، بنیاد، نهاد و ... در این روزها چه می‌کنند؟

هر چند تورم به شدت بر قیمت مواد غذایی و خودرو و مسكن تاثیر دارد اما تقریبا در همه حوزه‌ها، نقش دلال‌ها برجسته است و گویی دولت سیزدهم برنامه مشخصی نه برای این حجم از تورم و گرانی و نه برای مقابله با سودجویان و دلالان  ندارد و مردم نا امیدتر از همیشه مجبور به تحمل این همه مشقت هستند. هر چند پاسخگویی به مشکلات مردم به خصوص مشکلات معشیتی وظیفه اصلی مسئولان است و برایش پول می‌گیرند اما آنچه با آن روبرو هستیم  بی‌توجهی محض برخی از مسئولین است كه  مردم را نا امیدتر از همیشه كرده است.

 مردم می‌گویند هر چند اوضاع بد اقتصادی فشار زیادی بر ما وارد می‌كند ولی بیشترین فریاد از بی‌توجهی مسئولانی است كه در فكر پست و مقام خودشان و انتصاب فك و فامیل به سمت‌های نان و آب‌دار هستند و این همه بدبختی مردم برایشان كوچكترین درجه‌ای از اهمیت ندارد. برخی برای رسیدن به مقام از کلماتی همچون نوکری مردم و خدمت به مردم می‌گویند اما به محض رسیدن به میز ریاست،‌ ابتدا در فکر دست و دلبازی برای نزدیکان‌شان هستند! اینکه می‌بینیم مسئولانی که با کلی وعده و وعید بر سر کار آمده‌اند و در دولت و مجلس بهترین امكانات را در این روزهای سیاه اقتصادی دارند، از وظیفه اصلی‌شان غافل هستند،‌ بسیار آزاردهنده است، آزاردهنده‌تر این‌كه اولویتشان طرح‌هایی همچون بارداری و زایمان اجباری برای زنان و محدود کردن هر چه بیشتر اینترنت است؛ آن هم در این شرایط! پس چه كسی باید به داد مردم برسد؟

هشت سال کشور به یغما بردن خفه بودند
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۰۶:۱۹
حالا شدن حامی مردم (378878)
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۰۷:۵۹
از دست این ها کاری بر نمی آید. چاره کار ... خودداری نهادهای غیرمسئول اما بسیار پرقدرت از دخالت در امور کشور، باز گشت نهادهای بزرگ اقتصادی به زیرمجموعه دولت ... است. خوب، با این حساب یعنی برای مشکلات چاره عملی وجود ندارد. (378880)
mehriran
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۰:۴۵
بهارنیوز عزیز و گرامی
عامل تمامی این بدبختیها و سرافکندگی ها معلومه
علاج و راه چاره همه این معضلات هم معلومه
هم من می دونم و هم شما (378881)
من
United States
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۱:۱۸
تا کی قراره این بدبختی ادامه داشته باشه؟ (378883)
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۱
مسئولان کلاهشون بالاتر بزارن (378885)
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۳
به این مقدار هم دلخوش نباشید، تازه روزای خوبمونه (378886)
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۳
مردم با حقوق ۴ میلیونی و بدبختی و اقایون غوطه ور در ناز و نعمت و سفره انقلاب (378887)
خمینی ها کجا هستند؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۶:۲۱
توهین نکن!!!
توهین نکن!!!
زنده باد مدعیان انقلاب و زنده باد نان خور های انقلاب در هر منصبی!!!
و گور پدر رعیت!!!
و خاک تو سر فقرا !!!
و خاک تو سر فقرا !!!!!! (378899)
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۴:۰۱
اونوقت به جای اینكه اوضاع رو درست كنن، میان روزنامه رو توقیف میكنن (378891)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها