به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۰۳۹۳۴

هیچ کمبودی در کف بازار پذیرفته نیست

هیچ کمبودی در کف بازار پذیرفته نیست
گروه اقتصادی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: قصور از هیچ یک از دستگاه متولی امر در حوزه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در کف بازار که منجر به کمبود اقلام شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.علیرضا شریفی نژاد، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه جلسات تنظیم بازار استان به صورت هفتگی و با دستور کار مشخص برگزار شود، اظهار کرد: عدم کارکرد درست از سوی برخی از دستگاه‌های متولی امر، باعث ایجاد ناهماهنگی در عرضه و نهایتا کمبود کالا در بازار خواهد شد که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
 
وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی امر تنظیم بازار نظارت‌ها را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌های متولی امر تنظیم بازار، از طریق بازدید میدانی، با متخلفین در حوزه عرضه کالاهای اساسی در بازار برخورد کرده و نیاز بازار را تامین کنند.شریفی نژاد در ادامه افزود: مقدمات لازم به جهت هماهنگی به منظور خرید میوه شب عید برای استان از هم اکنون از طریق مبادی امر صورت گیرد تا در زمان موعد با مشکلی در این حوزه مواجه نباشیم.

وی با بیان اینکه دولت بر برگزاری هفتگی جلسات تنظیم بازار در استان ها تاکید دارد، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در داخل استان، می‌توانند امور درونی مرتبط با تنظیم بازار را با یک انسجام و هماهنگی کامل به پیش ببرند و چرخه عرضه و تقاضا را در استان بهبود بخشند.

وی افزود: کیفیت، قیمت، وزن مناسب و عرضه مطلوب در کالاها از مولفه‌های اصلی و اساسی تنظیم بازار است و برای تحقق این ‌مهم باید نظارت‌ها افزایش یافته و ضمن ایجاد تناسب بین جرم و جریمه، برخورد بازدارنده صورت گیرد.
شریفی نژاد تاکید کرد: بحث ذخیره سازی مناسب و مطلوب مواد پروتئینی در غرب، شرق و مرکز استان از طریق به کار گیری سردخانه مجهز امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در پایان با بیان اینکه قیمت لاستیک به عنوان یک کالای اساسی در بحث حمل و نقل، امری حائز اهمیت است، گفت: پیگیری و مکاتبات لازم به جهت تامین لاستیک برای مصرف داخل استان از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گیرد.
مرجع : ایسنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها