به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۰۳۹۷۱

رنگ محبوب‌تان از شخصیت‌تان می‌گوید

رنگ محبوب‌تان از شخصیت‌تان می‌گوید
بسیاری از افراد از تاثیر رنگ‌ها روی افکار، احساسات و رفتار‌های روزمره‌شان بی‌خبر هستند. مثلا، هنگام خرید، رنگ‌ها در انتخاب محصولات مختلف بسیار اثرگذارند. همچنین رنگ روی واکنش‌مان به محیط‌زیستی که در آن هستیم تاثیر دارد. ما ناخودآگاه به برخی از رنگ‌ها اهمیت می‌دهیم و بر اساس این محققان توانسته‌اند شخصیت افراد را واکاوی کنند. در ادامه از ارتباط رنگ‌ها با شخصیت افراد صحبت شده است.

روانشناسی رنگ قرمز بر شخصیت
قرمز انتخاب جسورانه‌ای است و با هیجان، اشتیاق، خطر، انرژی و فعالیت مرتبط است. افرادی که این رنگ را دوست دارند معمولا جسور، ماجراجو و به دنبال هر موضوع هیجان‌انگیزی هستند. این افراد معمولا رفتار‌های تکانشی دارند و ممکن است بدون در نظر گرفتن عواقب چیزی دست به کاری بزنند.

روانشناسی رنگ نارنجی بر شخصیت
نارنجی اغلب نمایانگر خلاقیت، خوشبختی، آزادی، موفقیت و تعادل است. افرادی که نارنجی رنگ محبوب‌شان است، معمولا پر انرژی و بازیگوش، اجتماعی و بسیار برونگرا هستند. آن‌ها عاشق پرورش‌اند و از بهره‌وری لذت می‌برند. در ضمن در مهمانی‌ها صحنه‌گردان اصلی هستند. همچنین از مکالمه و هم‌صحبتی با دیگران خوشحال می‌شوند.

روانشناسی رنگ زرد بر شخصیت
شادی، مثبت‌اندیشی و آفتاب گرم تابستان رنگ زرد را به یاد ما می‌اندازد و افرادی که این رنگ را دوست دارند، روحیه‌ای مثبت و بشاش دارند و معمولا خوشبین و ماجراجو هستند. لبخند آن‌ها به قدری دلنشین است که به اطرافیان‌شان هم سرایت می‌کند و موجب آرامش روحی آن‌ها می‌شود. بودن کنار این افراد واقعا لذت‌بخش است.

روانشناسی رنگ آبی بر شخصیت
این رنگ با ویژگی‌هایی، چون پایداری، هماهنگی، صلح و آرامش و اعتمادپذیری همراه است. افرادی که این رنگ را دوست دارند، قابل اعتماد و اتکا هستند. آن‌ها رفتاری ملایم، مهربان، دلسوز و مسالمت‌آمیز دارند. آن‌ها در برابر هر سختی و ناملایمات قوی هستند و هرگز به کسی خیانت نمی‌کنند. این افراد همیشه برای انجام دادن کاری بهترین روش و استراتژی را انتخاب می‌کنند و اگر مانعی بر سر راهشان قرار گیرد، خود را با آن سازگار می‌کنند.

روانشناسی رنگ سبز بر شخصیت
دو مقوله مهمی که دنیا را می‌گردانند، طبیعت سبز و البته اسکناس سبز است. رنگ سبز نشاندهنده رشد، باروری، سلامتی، ثروت، رفاه یا سخاوت است. البته سبز با ویژگی‌هایی، چون حسادت یا رشک هم ارتباط دارد. افرادی که این رنگ را دوست دارند، واقع‌بین، اهل عمل و عاشق نصیحت کردن دیگران و کمک به آن‌ها هستند. آن‌ها از تفریح در فضای بیرون از خانه و بودن در طبیعت لذت می‌برند و به دنبال ایجاد تعادل در زندگی و کارشان هستند. این افراد قبل از اینکه دست به کاری بزنند، تمام جوانب را در نظر می‌گیرند و معمولا مشکلات را با راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برطرف می‌کنند.

روانشناسی رنگ بنفش بر شخصیت
رنگ بنفش با وفاداری، قدرت، امتیاز، خرد و معنویت گره خورده است. البته گاهی‌اوقات هم می‌تواند حس سرخوردگی و ناامیدی را منتقل کند. افرادی که بنفش، رنگ محبوب‌شان است، بسیار تیزهوش هستند و معمولا از شخصیت و هویت خود راضی‌اند. آن‌ها عاشق انجام دادن کار‌ها به روش‌های منحصربه‌فرد هستند و می‌خواهند نشان دهند که با دیگران بسیار فرق دارند. البته بیشتر مواقع دیگران نمی‌توانند کار‌های آن‌ها را درک کنند. این افراد پر از خلاقیت و الهام هستند و می‌توانند زندگی را به میل خود بگردانند و از لحظه لحظه روز‌های خود لذت ببرند.

روانشناسی رنگ صورتی بر شخصیت
این رنگ معمولا با زنانگی، بازیگوشی، عشق و البته تا حدی هم با بی‌تجربگی همراه است. افرادی که این رنگ را دوست دارند، از ویژگی‌هایی، چون بازیگوشی، شوخ‌طبعی و کمی هم سادگی برخوردارند. آن‌ها بدون هیچ ترس و واهمه‌ای از احساسات‌شان صحبت می‌کنند و دیگران همیشه از آنچه که از دل و فکرشان می‌گذرد، آگاه می‌شوند. عشق و خانواده برای این افراد بسیار مهم است.

روانشناسی رنگ قهوه ای بر شخصیت
این رنگ با احساسات عمیق و گرم، حمایت، سخت‌کوشی و اعتمادپذیری مرتبط است. افرادی که این رنگ را دوست دارند، در عین حال که شوخ‌طبعی ظریفی دارند، زندگی را جدی می‌گیرند. به نظم و ساختار صحیح معتقدند، اما هرگز کمال‌پرست نیستند. این افراد به دنیا و مادیات بسیار اهمیت می‌دهند و در پی داشتن خانه‌ای راحت، غذای مناسب در کنار همسری وفادار هستند. هرگاه در زندگی‌شان مشکلی پیش آمد تا آن را به‌روشی عاقلانه حل نکنند، آرام نمی‌گیرند. از اسراف و ولخرجی‌های بی‌مورد پرهیز می‌کنند.

روانشناسی رنگ سفید بر شخصیت
سفید معمولا با پاکی و خلوص نیت همراه است. افرادی که رنگ سفید را دوست دارند، آرام هستند و همیشه رفتاری مسالمت‌آمیز با دیگران دارند. گاهی‌اوقات به نظر ساده‌لوح می‌آیند، اما معمولا معصوم و بی‌گناه هستند. این افراد از نظم و پاکیزگی استقبال می‌کنند و بیشتر مواقع از دوباره شروع کردن، ترسی ندارند.

روانشناسی رنگ سیاه بر شخصیت
رنگ سیاه با مفاهیمی چون جسارت، منحصربه‌فرد بودن، رمز و راز، وسوسه و قدرت همراه است. البته این رنگ با غم و اندوه، تاریکی، درد و آه هم مرتبط است. رنگ سیاه نماد مرگ و عزاداری و در عین حال قدرت و تجمل است. افرادی که این رنگ را دوست دارند، جسور، ریسک‌پذیر، جدی (البته شاید خیلی جدی) و قابل اعتماد هستند. این افراد گاهی‌اوقات رفتار‌های تکانشی از خود نشان می‌دهند و بعضی کارهایشان نگران‌کننده می‌شود.
برچسب ها: روانشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها