به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۰۳۹۹۶

«نمایشگاه کتاب شارجه» بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب شد

«نمایشگاه کتاب شارجه» بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب شد
گروه فرهنگی: به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه، چهلمین دوره از این نمایشگاه بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان محسوب می‌شود.به گزارش ایسنا، چهلمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه که مدتی است در مرکز اکسپو شارجه برگزار شده است و تا ۱۳ نوامبر نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد، امسال بیش از ۱۶۰۰ ناشر از ۸۳ کشور و ۱۵ میلیون کتاب را گردهم آورده است. این نمایشگاه برای نخستین‌بار در سال ۱۹۸۲ آغاز به کار کرد و امسال بزرگ‌ترین نمایشگاه در طول تاریخ این رویداد فرهنگی است.
 
روز جمعه مسوولان برگزاری این نمایشگاه اعلام کردند این نمایشگاه برای نخستین‌بار به بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان تبدیل شده است.نمایشگاه امسال که با مضمون «همیشه یک کتاب مناسب وجود دارد» برگزار می‌شود، یکی از نخستین نمایشگاه‌های منطقه است که با تمرکز بر برنامه‌های حضوری پس از شیوع ویروس کرونا برپا شده است.
بیش از ۸۵ چهره مطرح فرهنگی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه شرکت دارند که از جمله آن‌ها به «عبدالرزاق گورنا» نویسنده برنده نوبل ادبیات و «کریس گاردنر» نویسنده «در جست‌وجوی خوشبختی»‌ می‌توان اشاره کرد.نمایشگاه امسال همچنین شاهد بیش از ۱۰۰۰ فعالیت مختلف از جمله ۴۴۰ جلسه فرهنگی و ۳۵۵ برنامه، سمینار و کارگاه‌هایی برای کودکان است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها